Plafond vlekken na gebruik verfspuit i.c.m. spack latex.

Hans heemskerk

  • #1
Vorige week heerlijk weekje vrij geweest om thuis de boel op te knappen. Dat wil zeggen wanden met renovlies beplakt en over gesausd met verfspuit (*995) daarna het spack plafond gespoten!

Het was duidelijk een week van soms zit het mee en meestal zit het tegen maar laten we het daar niet al te veel over hebben.

Goed het probleem waar ik nu mee zit. Na het spuiten van het plafond met spacktex zag ik dikkere latex vlekken deze als een gek nog uit gerold maar waarschijnlijk op was de verf sommige plekken al aan het drogen met als resultaat allemaal bonte vlekken wanneer het zonlicht naar binnen schijnt. Als je goed kijkt zie dat de vlekken voller met verf zit en daarom dus opvalt.

Wat nu te doen? Ik heb weinig hoop dat nog een keer sausen een beter resulaat geeft.

Heeft het nu om floetrol aan de latex nu nog toe te voegen en het plafond opnieuw te doen?

Ik hoor het graag.

 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Neem aan dat het een spack plafond vanuit de bouw is. Heeft u eerst een voorstrijk aangebracht ?
 

Hans heemskerk

  • #3
Inderdaad betrof het een onbehandeld spack plafond vanuit de bouw.

Volgens het verwerkingsvoorschrift was voorstrijken niet noodzakelijk.Helaas kijk je achteraf een koe in ze kont.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Eh... het is een koe in de kont kijken.

Spack vormt een van de moeilijkste ondergronden door de onregelmatige structuur waardoor de opgebrachte muurverf te snel opdroogt en ruimtes tussen de structuur ( vaak kwarts) niet worden opgevuld of juist plaatselijk teveel .

De tweede baan die over de eerste wordt aangebracht vormt dan al een hoogteverschil.
Belangrijk bij deze ondergrond is dan het opheffen van de onregelmatige inzuiging door een tussenaag aan te brengen. Wall-prim is een vrij recent ontwikkelde egalizeer die de opgebracht muurverf van de spackondergrond afsluit.

Dat kan alsnog, al zal het niet meer voor 100% helpen. Misschien het overwegen waard.
 

Hans heemskerk

  • #5
Volgens het abn heb je gelijk. :wink:

Ziet er goed uit dat spul wel prijzig.

Brander haftgrund dekkend is dat een vergelijkbaar product?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu