Plafond verlagen hoogte

A

Anonymous

Gast
  • #1
ik heb zo'n 15 jaar geleden een huis gekocht en gerestaureerd, in die tijd was de rustieke stijl zeer in. In mijn living zitten er momenteel zeer donkere eiken balken met daarop planché (houten planken ) Daar ik graag zou willen veranderen naar een veel lichtere stijl en kleuren had ik graag onder die balken gyproc-platen bevestigd , maar dan heb ik maar een hoogte van 232 cm over van vloer tot plafond. Mijn vraag is nu of dit niet te laag zal uitvallen. Het is de bedoeling van deze plafond te schilderen zodat dit één mooi oppervlak word. Kan iemand mij hierbij het juiste advies bezorgen.

DANK U.
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Mark ik heb in het verleden binnenhuis architectuur gedaan en werk tevens in de bouw. Uit mijn studie en ervaring kan ik zeggen het plafond gaat op je af komen. Een stuk verlaging in je plafond van 2.32 is geen probleem als de rest maar hoger is. Maar je hele plafond op 2.32 is erg laag. Ik weet zeker dat mensen denken wat maakt die 10 cm uit ten opzichte van een nieuwbouw woning (hoogte in niewbouw varieert van 2.42 tot 2.50) maar visueel is dat heel veel. Ik heb 1 slaapkamer met een plafond van 2.32 en dat gaat is ook maar 9M2 maar een hele woonkamer?
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
alvast bedankt voor het deskundige advies en de snelle reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu