Plaats muurdoorvoer mobiele airco

Kabouwert

  • #1
Onze mobiele airco van het merk H heeft het na vele jaren begeven.

In de semi-permanente opstelling voerde die de warme/vochtige lucht af via een flexibele slang, aangesloten op een muurflens in de buitenmuur.

Die flens (de onderste rand) zit - conform het installatievoorschrift van merk H lager (± 15 cm van de vloer) dan de aansluiting van de slang op de airco (± 25 cm van de vloer); de slang liep dus van de airco naar buiten toe iets schuin naar beneden.

Heb nu een nieuwe van het merk D op het oog. Volgens het installatievoorschrift van dat merk zou de muurflens juist hóger moeten zitten dan de aansluiting op de airco, zodat de slang van de airco naar de muur toe schuin omhoog gaat.

Het boren van een nieuw (hoger) gat staat me tegen (en is vanwege het bovenliggende raam lastig te doen); ik zou het liefst het bestaande gat gebruiken.

Leverancier van D kan me niet uitleggen waarom de slang schuin omhoog zou moeten.

Elders op het forum lees ik dat iemand anders ook een airco had waarbij de slang naar beneden moest, net als bij mijn oude merk H. (*)

Kan iemand uitleggen waarom zo'n slang schuin omhoog of juist naar beneden moet? Dan kan ik me beter een idee vormen of ik de klus van het boren van een nieuw gat wel of niet zal aangaan.

(*)https://www.klusidee.nl/Forum/topic/mobiele-airco-problemen.57898/15 Juli 2010, 19:22
Quote
Bij mijn mobiele airco staat ook in de instructie dat de slang naar beneden moet om de lucht af te voeren.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu