Pelgrim TBF 9020 ovendeur demonteren

Janva

  • #1
Beste klussers,
Ik heb een fornuis Pelgrim TBF 9020. IBNMEI serienr 1545003
Ik probeer de ovendeur eruit te krijgen om hem schoon te maken.Het lukt me om de roldragers los te krijgen, echter krijg de Grote roldragers niet los. (zie pijl op foto). Met meerdere personen de handleiding gelezen en geprobeerd, maar niet gelukt. Wie heeft er een idee of tip ?

(linker scharnier van de ovendeur)

Dank, Jan
 

Gericom

  • #2
Rechts op je foto zie je een lipje, deze kan omhoog over het uitstekende haakje geschoven worden. Doe dit bij het linker en rechter scharnier. Als je nu de deur dicht wil doen, dan gaat dit niet, want de deur komt omhoog. Til nu de deur incl. deurscharnier eruit. Er zit een soort lus aan, zie plaatje:




Bij terugplaatsen, eerst de 'lus' erin en dan het onderste kleine gedeelte moet in de uitkeping vallen (let hier even op bij het loshalen, hoe dit zit)

Succes
 

Janva

  • #3
Beste Gericom,
Hoe onduidelijk kan een handleiding zijn en hoe Duidelijk is jou uitleg. Het was een fluitje van een cent, nadat ik jou reaktie heb gelezen. Ik heb meteen mijn omgeving geinformeerd en allen waren verbaasd hoe eenvoudig het ging. Dank je voor je snelle en goede reaktie ! :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu