Overlap ondervloer laminaat

Bumperklever

  • #1
Ik ga deze week een laminaatvloer leggen op de 2e en 3e verdieping van ons nieuwbouwhuis. Het gehele huis is voorzien van vloerverwarming als hoofdverwarming. Ik heb de volgende combinatie van spullen ingekocht:

- PE vochtscherm
- Thermosound TNO 12dB 3mm dik
- Balterio kliklaminaat

Uit de leginstructies van Balterio heb ik begrepen dat de banen van het vochtscherm met een overlap van 20 cm moeten worden gelegd en dat er aan de zijkant een aantal cm tegen de muur aan moet komen zodat nog aanwezig bouwvocht in de toekomst kan ontsnappen.

Mijn vraag is echter hoe het zit met de thermosound ondervloer ? Moet deze ook met een overlap van 20cm geplakt worden (lijkt me hobbelig) of moeten de naden hier strak aan elkaar worden geplakt ? Kan voor zowel vochtscherm als ondervloer worden volstaan met Alu-tape om deze aan elkaar vast te plakken ?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Die Thermosound moet je strak tegen elkaar leggen.
Dat PE vochtscherm leg je met een overlap van 20 cm over elkaar.
Volgens mij kan je de PE ook met een tape die dubbelzijdig kleeft afdichten.
*wgb*
 

Plinten.

  • #3
PE folie 20cm overlappen of vast tapen. Thermosound gewoon tegen elkaar leggen is voldoende eventueel kan je deze ook aan elkaar vast tapen. PE folie omhoog zetten tegen de kanten en afsnijden langs de plint als deze is gemonteerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu