Overkapping/carport

Paterman

  • #1
Ben nieuw hier. En ik ben op zoek naar een tekening of voorbeeld van een dakconstructie van hout. Ik wil namelijk dit aan mijn schuur bouwen. Hoe ziet een dergelijke balkencontructie eruit. Hoeveel afschot moet er zijn, En hoe bouw ik het dan op met staanders.

Ik hoor het wel.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
 

Fiesiekus

  • #2
Wat dacht je van een opgave van de afmetingen, ondergrond, dakbedekking etc.
 

Paterman

  • #3
Hoi Fiesekus,

Afmeting moet worden 2,40 x 4,10 x 2,42 (BxLxH). Dakbedekking Bitumen. Ben van plan te plakken. Ondergrond van het dak: ik denk aan underlayment. Ik wil alles van hout maken. Maar ik heb een voorbeeld nodig. Dan kan ik het zo namaken.

gr. paterman
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Google en carport invullen.
*wgb*
 

Fiesiekus

  • #5
Kijk even in je PB, heb een link naar een bouwtekening van een carport. Met een beetje fantasie kan je daar ook een schuin afdak van maken? Of wilde je een carport?
 

Paterman

  • #6
Fiesekus,

Hartelijk dank voor je tekening. Dit is wat ik bedoelde.
 

Paterman

  • #7
He ik had nog een vraagje:

1. Zorg je voor afschot door de hele constructie iets onder afschot te zetten of zet je de constructie waterpas en zorg je dat b.v. de underlaymentplaten iets afschot krijgen!

2. Hoe kun je de palen het beste aan de grond bevestigen. Met van die metalen voeten. Zo ie so beton storten toch. Ik heb ook wel eens gezien dat je de palen met draadstaal kunt bevestigen. Om zo eventuele verzakking op te heffen. Hoe ziet zoiets eruit dan?

Groet,

Paterman
 

Fiesiekus

  • #8
V.w.b. je vraag 2:

Stort vier dikke stalen strips mee in de beton waar de palen tussen passen, in het beton de uiteinden haaks omzetten.
In de houten palen gaten van 7 of 8,7 mm of 10,5 mm, afhankelijk van het gewicht van de constructie, een beetje siliconenspray of vet in de gaten en er een RVS bout m8 of m10 of m12 indraaien, vast is vast bij RVS anders knappen ze.
Houd de onderkant van de palen een paar cm vrij van de beton om inrotten te voorkomen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Vraag 1.
De hele constructie iets laten aflopen naar de plek van de afvoer, met de underlaymentplaten laten aflopen is heel veel extra werk en kosten.
 

Paterman

  • #10
Stalen strips bedoel je daarmee draadstaal. Heb je misschien een voorbeeldje daarvan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu