Oude schoorsteen

Duizendpoot34

  • #1
We hebben een huis gekocht uit 1910 en daarin zit nog een oude schoorsteen. Er zijn 2 schoorstenen 1 aan elke kant van het huis, 1 schoorsteen is beneden verwijderd, de situatie was ook andersom rond 1910. Boven (huis met plat dak) naast onze slaapkamer loopt de schoorsteen. Hierin zit een ijzeren luikje (oud nemen wij aan). Momenteel zit er nog glaswol in wat de vorige bewoners er in hebben gestopt, wij willen dit verwijderen en de allesbrander gaan gebruiken.
We willen een schoorsteenveger laten komen maar is het verstandig om nog andere maatregelen te nemen? En kan een schoorsteenveger ook in huis vaststellen of het een goede situatie is?
We vinden het wel belangrijk voor onszelf en onze kinderen om dit op een veilige manier te doen.
Alvast bedankt voor de reactie.

Petra
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ja, een schoorsteenveger kan de schoorsteen beoordelen.
 

Edwin 41

  • #3
Kijk wel uit welke schoorsteen veger je neemt??? :wink:
 

Duizendpoot34

  • #4
Moet ik afgaan op zijn gezicht? :wink:
FF serieus, waar moet ik op letten? Zou niet weten hoe je iemand kan beoordelen en waarop.
 

Edwin 41

  • #5
Dat is idd moeilijk maar spendeer daar tijd aan,beroepsmatig weet ik dat er HEEL veel kaf tussen het koren zit in die branch?.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zoek in elk geval iemand die is aangesloten bij de branchevereniging, u kunt dan altijd reclameren.
De brandweer zou het ook kunnen doen maar wat dat kost heb ik geen idee van.
 

Duizendpoot34

  • #7
Oke, daar hebben we nooit aan gedacht :roll: , dat is een goede, ff kijken of die persoon is aangesloten bij een branche. Dank je voor de tip :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu