Oude radiatoren en cv leidingen (12mm)

Resta

  • #1
Hallo medeklussers.

Na aankoop van ons nieuwe huis, zijn er op sommige plekken nieuwe radiatoren geplaatst op plekken waar nog geen radiatoren waren.
In de rest van het huis wemelt het echter van oude cv middelen. ''Thermia'' (Spoorloos oud merk) radiator kranen van 3/8, 12mm leidingen enz.

In een poging te gaan zoeken naar thermostaat kranen ben ik al een tijdje bezig om wat passends te vinden, maar mocht dit niet lukken... word het dan tijd om 15mm buizen te gaan plaatsen met moderne radiatoren of is dit echter zinloos?

Beschik over een AWB Thermoelegance 4, en begreep dat de buizen van 12 mm zo'n 4KW kunnen vervoeren en de 15MM zo'n 6KW. Is dit verschil te merken en het waard om hier en daar buizen te vervangen?

En zal het in het systeem uitmaken dat op de plekken waar ik niet bij kom 15 naar 12 naar weer 15 bijv gaat in diameter?

Gezien dit ons eerste huis is, en we de elecktra en inrichting al gemoderniseerd hebben is dit iets wat we ook mee willen nemen, mocht het uberhaupt zin hebben. Neem aan dat er hier meer ervaring op het forum zit met wat wel wijs en wat niet wijs is op het gebied van CV te vernieuwen.

Kunnen jullie mij adviseren?
Resta
 

Resta

  • #2
Kan het bericht niet meer bewerken, maar even ter aanvulling. De koppelingen hebben allemaal 3/8ste erop. De leidingen zijn dikker, dikwandige leidingen die gelast zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu