Oude oven werkt niet meer

Nielsl

  • #1
Beste allemaal,

Ik heb een hele oud gasfornuis met een elektrische oven, zo oud dat het merkje niet meer te lezen is. Helaas doet de oven het niet meer. Het lampje gaat niet meer aan en hij wil niet meer opwarmen. De tijd draait echter wel en als ik aan de draaiknop zit gaat het oranje "ik warm op" lampje wel aan totdat ik hem echt doordraai vanaf de lampstand naar het opwarmen.

Nu zijn er naar mijn mening 3 opties, of er is een zekering in doe oven kapot, als dat er al in zit. Of het lampje is kapot en die staat op de een of andere manier in serie met het verwarmingselement of iets dergelijks of de draaiknop is kapot en dan is het eind oefening.

Het laatste lijkt me stug, het draaien gaat nog steeds net zo zwaar als vroeger, ik hoor alleen geen bimetaaltje klikken. Heeft er iemand suggesties/ideeën over een dergelijk apparaat? Zou het enkel het lampje zijn of zou er meer aan de hand zijn? Het fornuis is naar mijn schatting een jaar of 20 oud.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met de summiere informatie die ik geef, als mensen een idee hebben maar meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag

Niels Lemmens
 

Pepjo

  • #2
Als je een foto maakt ( en post) van voren en achteren, dan is het misschien wel mogelijk hieruit het merk af te leiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu