Originele houten vloer gebruiken

Erikflorijn

  • #1
Ik heb de benedenverdieping gehuurd in een huis uit 1920. Nu wou ik er een houten vloer in leggen maar zag onder de vloerbedekking de oude houtenvloer liggen die er nog redelijk uit ziet. Is deze ook als "leef" vloer te gebruiken (na opschuren en schilderen). Ik kan me voorstellen dat de isolatie dan wat minder is, maar heeft iemand hier ervaring mee of er andere bezwaren aan kleven.
Bedankt.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als er onder de vloer een kruimpruimte zit denk ik dat je dat niet moet doen.
Tussen de planken zitten waarschijnlijk kieren en deze kunnen behoorlijk voor tocht gaan zorgen.
Isoleren doet vloerbedekking nauwelijks maar het voelt wel warmer aan dan een hout.
*wgb*
 

Obbie

  • #3
Ik heb het bij de vloer in onze woning (1928) ook gedaan. Klopt wel wat WGB aangeeft. Vanuit de kruipruimte trekt wel wat koude, maar de planken zijn uitgevoerd met mes en groef dus valt het wel mee en ik vind het persoonlijk niet zo hinderlijk (en ik heb de kinderen er ook nooit over horen klagen, zij zitten op deze vloer te spelen en lopen er regelmatig met blote voeten op). Het kan dus wel, maar als ik het geld er voor heb (heb het toen uit kostenbesparing gedaan) leg ik een mooie plankenvloer erover.
 

Fiesiekus

  • #4
Veel hangt af van de ventilatie, isolatie en temperatuur onder de vloer. En naturulijk hoe de planken aaneensluiten. Meestal werd daarvoor toch messing en groef verbinding gebruikt. Ik denk dat 't plan wel kansen biedt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu