Ontluchting gebruiken voor afvoer

Caratje

  • #1
Hoi Allemaal,

Ik wil op zolder een (inloop)douche maken met (dubbele)wastafel, precies boven de bad-/waskamer op 1ste verdieping met ook douche, wastafel en tevens wasmachine (en drogen).

De vloer is een hele dikke en harde betonvloer (met kiezels en stalen bewapening). Wateraanvoer is geen probleem (CV ketel hangt aan andere kant van zolder, maar ik kan koud en warm water buizen mooi wegwerken in verlaagd plafond & gipswanden).

Welke mogelijkheden heb ik voor afvoer:
- Ventilatie buis die van dak naar badkamer op 1ste verdieping loopt. Da’s zo’n hele dikke buis, waar ik in mijn ogen best beide badkamers op aan kan sluiten (met mechanische ventilatie die er nu nog niet is). Maar kan ik die naar de 1ste verdieping niet wat kleiner maken en een afvoerbuis toevoegen (die dan lekker praktisch in de douchebak uitkomt)?
- Daarnaast loopt echter ook een ontluchtingsbuis. Mag ik die naar beneden toe gebruiken als afvoer (met instandhouding van ontluchting)?

PS: Wellicht niet onbelangrijk, die bad-/waskamer op 1ste verdieping is onze 2de badkamer en fungeert effectief puur als waskamer (van die unieke donker bruine tegeltjes…), met andere woorden, het is belangrijk dat oplossing goed functioneert, maar mooi is vooralsnog minder belangrijk (en ik denk niet dat deze snel gerenoveerd gaat worden).
 

Alwin.texel

  • #2
Heb je al een oplossing gevonden en zo ja wat is het geworden. Ik ben nl benieuwd omdat ik hetzelfde zou willen doen met de ontluchtingsbuis ook als afvoer te gebruiken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Alwin.texel,

u kunt beter een nieuw topic openen met een beschrijving van de situatie, dat uw situatie hetzelfde zou zijn is bijna onmogelijk.
 

Alwin.texel

  • #4
Ok. Jan, zal ik doen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu