Ongelijke en lelijke gipsnaden afwerken

Floor1204

  • #1
Ik ben bezig met het afwerken van lelijke gipsplaten muren. De muren zijn al een aantal keer door vorige bewoners overgeschilderd alleen nooit echt afgewerkt. Alle naden zijn nog zichtbaar.

Op advies heb ik nu alle naden (1x) geplamuurd met gipsplaatnaden vuller en opgeschuurd (de vlakken tussen de naden ook geschuurd). De gipsplaten waren niet allemaal helemaal gelijk waardoor niet alle naden even vlak geplamuurd zijn. Het plan was om daarna te behangen met voorgeschilderd glasvlies behang. Maar ik merk nu dat de naden soms nog voelbaar zijn, en de muur heeft ook her en der wat oude pluggen die er onmogelijk uitgaan waardoor je het buitenste randje ook nog voelt.

Mijn vraag is nu: what to do? Kan ik er zo overheen behangen? Ook al zijn enkele naden en randjes van pluggen nog licht voelbaar? Even voor het beeld: het is gewoon een oud stadspand en een huurhuis voor ongeveer 2 jaar, het hoeft dus echt niet kost wat kost een 100% perfect glad resultaat te krijgen.

Alvast dank voor de tips!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Bedoel je dat de pluggen er nog inzitten en ongebruikt zijn?
Die zou ik dan verwijderen en de gaten vullen.

De andere oneffenheden zullen wel zichtbaar blijven na het behangen.
Alternatief is dus alles laten stuken maar dat wordt te duur denk ik.
 

Floor1204

  • #3
Dank voor uw snelle reactie. De pluggen zitten er nog in, maar die krijg ik er niet allemaal (met grof geweld uit).

Stucen is inderdaad voor dit appartement voor mij nu te duur. Als je op sommigen plekken nog wat kleine bobbeltjes zie dan is dat niet heel erg. Ik vraag me vooral af of dat behangen nu wel gewoon kan en of er eventueel nog iets is wat ik anders nog eerst zou moeten doen. Nu het nog kan...

Nogmaals dank voor het meedenken!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Lees dit ook even door.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu