Ondervloer verschil in hoogte, laminaat veert in.

Bordeel

  • #1
Ik heb afgelopen maand laminaat gelegd voor het eerst in me leven. Al met al is het naar mijn idee netjes gegaan. Toch waren er enkele plekken waarbij het laminaat inveerde als je er op loopt, met name bij de verbindingen.
Ik heb het opnieuw gelegd maar het probleem bleef bestaan. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de ondervloer in dikte verschilt.

De delen heb ik allemaal verwijderd en opnieuw gelegd en het ligt nu stukken beter. Vandaag kom ik er achter(ik heb tevens het laminaat door heel het appartement gelegd)dat er wel een erg groot deel nu inveert bij de ingang van mijn appartement. Maar ik wil dit stuk niet opnieuw leggen, want dan moet ik letterlijk de helft van mijn hele appartement opnieuw weer leggen.

De ondervloer verschilt dus in dikte en ik weet bijna 100% zeker dat het ook het stuk bij mijn voordeur betreft, aangezien de betonnenvloer zo goed als egaal was.

Ik vind het dus erg storend dat de vloer inveert, en ik wil het het liefst opnieuw leggen. Maar nu: Kan ik de ondervloer fabrikant 'aanklagen', dwz. geld terug of iets in die richting? Of op hun kosten het hele deel opnieuw laten leggen? Ik noem nu maar even 1, 2, 3 wat op hoor.

De ondervloer heeft tevens een TNO keurmerk en is van het merk maclean; Isogold.
Het was een van de goedkopere met een TNO keurmerk, maar nu snap ik ook waarom het een goedkope is.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welke ondervloer hebt u gebruikt ?
Hoe hebt u gemeten hoe vlak de dekvloer is ?
 

Bordeel

  • #3
De ondervloer is van het merk MacLean. Isogold 4mm. Met TNO keurmerk.
Langs de zijkanten is de ondervloer soms wel 6mm dik, en aan de uiteinde van kan het wel meer schelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu