Ondervloer laminaat 'zwevend'?

Tozz

  • #1
De vraag is ongetwijfeld al eens voorbij gekomen maar kon hem niet vinden met de zoekfunctie. Ik heb gister laminaat gelegd in een slaapkamer (1e verdieping) en daarbij heb ik de welbekende groene platen redelijk strak tegen de muren aangelegd. Nou bedacht ik mij - uiteraard achteraf - dat deze platen misschien ook wel wat werken en dus ook +/- 10mm speling aan de kant van de muren nodig hebben.

Kan iemand mij daar duidelijkheid over verschaffen?
 

Ruudvee

  • #2
Ja, die hebben ook speling nodig, staat op het pak.
 

Tozz

  • #3
Dat stond er niet, maar okay ;) Toch bedankt ! Ga ik eens kijken of er nog wat aan te doen is
 

MvanV

  • #4
Maar het is papier, het deukt wel in.
Als er nog geen plinten op zitten kan je het ook nog wat bijsnijden.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #5
Als die platen een beetje van kwaliteit zijn is het geen papier, maar resthout van naaldbomen. Over het algemeen geeft het niet zo heel snel problemen als die platen er wat strak inliggen. Wellicht kun je langs de kant met een stanleymes nog een randje wegsnijden. De ervaring leert dat een paar millimeter meestal wel voldoende is.
 

Tozz

  • #6
De plinten zitten erop dus dat gaat niet zo makkelijk meer. Mocht het echt problematisch worden dan kan ik altijd de plinten eraf halen.

Vooralsnog ligt het er nog goed in! Bedankt voor alle reacties. In de kamer erna heb ik wat speling over gehouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu