Ondervloer isoleren

Wverveer15

  • #1
Ik wil mijn ondervloer gaan isoleren
( ik heb alle reacties en onderwerpen van deze site ondertussen al bekeken )

Omdat ik mijn houten balken en vloer niet luchtdicht wil afsluiten denk ik dat ik beter voor steenwol kan gaan, dan van plastic / aluminium oplossingen.
zodat het hout niet verstikt verrot..

enige nadeel, de ruimte tussen de balken is ong 65 cm, en deze meeste steenwol rollen 60..
ik kan het vastnieten, evt. met een stuk triplex ertussen, maar blijft die steenwol dan voor altijd een vaste substantie..en valt het niet als vlokken uit elkaar..? Met de versies met aluminium heb je daar waarschijnlijk minder last van, maar dan ben ik weer bang dat het hout wegrot...

Heeft iemand een gouden tip, voor een fanatieke klusser?
 

MvanV

  • #2
Je kan de rol ook in delengte aan brengen en om de 60 cm doorsnijden.

Of de bodem isoleren
 

Wverveer15

  • #3
Oke duidelijk...

Ik mijn zoektocht naar een betaalbare oplossing (steenwol)
kreeg ik het antwoord dat ik beter PU (Pir of pur) kon gebruiken ivm het huisvesten van ongedierte en opnemend vocht...

Deze PU is echter wel duurder...en qua isolatiewaarde niet veel beter.

Onze kruipruimte is redelijk droog, zand voelt wel wat koud, maar mijn kleren zijn niet vochtig na een bezoek.
Desnoods kan ik altijd nog een folie/zeil neer kunnen gebruiken op het grond oppervlakte

de ruimte is ongeveer 80cm hoog en de platen zouden dus aan het plafond in de kruipruimte hangen...dus ik denk dat het qua ongedierte ook wel zou mee vallen..

OF ZIE IK HET VERKEERD?

Iemand wellicht het zelfde dubio?

ps. weet iemand waar ik makkelijk een kuub piepschuim chips zou kunnen halen, omgeving dordrecht. (dit is voor een andere isolatie, oude kelderruimte)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu