Omgekeerde balk

Coolpixl11

  • #1
Tijdens het gieten van een omgekeerde balk op het 1ste verdiep is de bekisting langs 1 zijde weggeschoven tijdens het gieten. ( te weinig balkklemmen)
Hierdoor is er een verschil van +/- 3 cm opgetreden. Hoe kan ik dit nu het beste verwijderen? afkappen of afschuren of... ????
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Waarvoor dient de balk ?
Kan de balk horizontaal gedraaid worden en hebt u dan last van die 3 cm. ?
 

Coolpixl11

  • #3
Ik zal misschien nog wat extra details opgeven. m'n excuses.

De balk is 50cm hoog opgegoten en zou 14cm breed moeten zijn.
Deze ligt op de welfsels gegoten om verder op te metsen en zo het verdere gewicht van de constructie te dragen.
Aangezien hij 3 cm te breed geworden is valt dit dus niet weg te werken met het bezetten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Over welke lengte is de balk te breed geworden ?
 

Coolpixl11

  • #5
Ongeveer 1m75 lang.

onderkant 3 cm opengebroken en zo naar boven toe smaller geworden.
Ik zal morgen foto nemen als het licht is.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat valt mee.

Laat de beton hard worden, gebruik een haakse slijper met een diamantschijf en slijp sleufjes in het gedeelte dat er af moet, niet te diep, beter twee keer ondiep slijpen dan een keer te diep.
Vervolgens met een boorhamer met beitelfunctie de stukjes tussen de sleuven weghakken, zet de beitel schuin tegen de balk, dan knappen de stukjes er zo af.
In voorkomende gevallen maak ik een rasterwerk van sleuven waarbij er blokjes van ongeveer 5 x 5 cm ontstaan, dat werkt gemakkelijker vind ik.
Gebruik beschermingsmiddelen.
 

Ralph

  • #7
Idd Jan, en TS, als je dat nou weer hebt de volgende keer, schaal dan de volgende dag direkt uit en laat de bodem met stempels alleen staan. Dan krab je het met de schop er zo af wat er teveel aan zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu