Nordland wasmachine WVL 2016 EL draait niet door

Nusennatha

  • #1
Onze nordland Wasmachine van 9jaar doet raar, als we hem aan zetten dan pomp hij water tot een bepaalde nivo draait 2 a 3X rond en houd er dan mee op paar minuten later pomp hij de water weer uit. Heb de koolborstel na gekeken ziet er nog goed uit niet echt versleten, waar kan het anders aan liggen. Wie kan me hierbij helpen met een tip.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe lang zijn de koolborstels nog ?
Bij minder dan 15 mm lengte deze vervangen.
 

Nusennatha

  • #3
Die zien er nog uit, meer dan 15mm.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik ken deze machines verder niet.

Het is volgens mij wel iets met onderbreken van het stroomcircuit.
Misschien het verwarmingselement defect, dat kunt u doormeten met een multimeter.
 

Nusennatha

  • #5
Trouwens bedankt Jan voor de snelle reactie, daar zat ik ook al aan te denken. Morgen vroeg een Multimeter regelen en dan doormeten thx for the tip Jan, wordt vervolgd!
 

Nusennatha

  • #6
Waar kan het aan liggen, het is niet de koolborstel. Wat kan ik het beste doen doormeten?
 

Nusennatha

  • #7



vraagje zijn deze koolborstels nog goed? En deze andere onderdelen hebben zwarte roet en is een beetje beschadig kan het kwaad? help
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Ik heb de topics aan elkaar geplakt, anders wordt het en onoverzichtelijke toestand, graag bij dit topic blijven met uw vragen over deze storing.

De koolborstels zien er wel goed uit, daar ligt het niet aan.
Controleer de printplaat op verbrande sporen of onderdelen.
Meet ook de tachospoel even door, die zit op het einde van de motor, zitten twee draadjes aan.
 

Nusennatha

  • #9
Programma stelt zich in maar houd er na 2 min mee op programma einde
 

Nusennatha

  • #10


Ik wil hem door meten welke draden moet ik meten, kan iemand mij helpen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
De tachospoel zit aan de andere kant van de motor rond de as.
 

Nusennatha

  • #12


waar zit de tachospoel, kan iemand mij daarmee helpen
 

Nusennatha

  • #13

kan iemand zeggen of deze collector nog goed zijn, is het een beschadiging op de tandjes of hoort het erbij?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
De tachospoel zit aan de buitenkant in het motordeksel, er lopen twee draadjes naar toe.
 

Mark1980

  • #15
Hoi ik heb het al eerder meegemaakt dat een soldeer op de print weggebrand is even solderen en draaien maar en ik zie dat je de motor uit elkaar heb gehaald zet hem precies hetzelfde terug in elkaar dat je het middelste stuk niet verkeerd om terug zet anders gaat het niet goed komen als je hem verkeerd om aanzet.

Gr Mark.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu