Nieuwe Whirlpool combi magnetron kapot?

Emilio642

  • #1
Goedemiddag,

Na een eerste selectie via internet heb ik vorige week een combi magnetron gekocht, te weten de Whirlpool JT 369 SL. Het apparaat heeft veel mogelijkheden, dus we kunnen lekker creatief aan de bak ... dacht ik.

Na twee keer de magnetronfunctie gebruikt te hebben voor een stoommaaltijd (druk druk druk :wink: ) wilde ik afgelopen woensdag wel wat meer gaan uitproberen. Echter na 3 minuten overfrites op de Crisp functie (jaaah, lekker man!) scheed het apparaat er plots mee uit :shock:, dwz de functies en het bijbehorend geluid stopten, de draaibeweging stopte en het lampje ging uit. Alleen het display bleef branden en de ingestelde tijd bleef aftellen.

Verbaasd heb ik direct verschillende andere functies uitgeprobeerd, helaas zonder enig positief resultaat, dwz het apparaat bleef 'dood', op de display en de tijdteller na dan. Bij de automatische Crisp functie (mijn eerste poging tot creatief koken was mbv de handmatige optie) werd daarbij op het display een foutmelding getoond, te weten Error 7.

Wat mij bij eerder gebruik wel al was opgevallen is dat enkele malen op het display de melding 'door' werd getoond. Als ik de deur dan opende en weer dichtdeed ging het apparaat gewoon werken.

Uiteraard heb ik de (summier) bijgeleverde documentatie geraadpleegd, maar er is daarin niets over mogelijke problemen en de daarbij behorende oplossing beschreven. Op de Whirlpool site heb ik tot nu ook niets kunnen vinden.

Uiteindelijk heb ik de ovenfrites maar in een koekepan gebakken, maar echt lekker werd het niet en veel zin had ik ook al niet meer :(

Voordat ik het apparaat eerdaags terugbreng naar de verkoper voor een omruilactie (garantieperiode is 2 jaar) ... heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en of het mogelijk is het apparaat zelf weer werkend te krijgen ??

Ik heb ter illustratie 2 foto's bijgevoegd.





Alvast bedankt voor enige reactie.
Ik ben erg benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Emile
 

Fiesiekus

  • #2
Gewoon gebruik maken van je garantie. Niet zelf aan sleutelen.
 

Emilio642

  • #3
@Fiesiekus, bedankt voor de tip!

Vanmiddag heb ik de magnetron succesvol omgeruild.
En de ovenfrites smaakten vanavond prima :lol:

Groet, Emile

NB
Volgens de verkoper is er bewust geen lijst met mogelijke foutmeldingen en oplossingen bijgevoegd ter voorkoming van 'doe het zelven' met deze electronische apparaten. Kan ik mij iets bij voorstellen ...
 

Fiesiekus

  • #4
Ook kroquetten, kaassouflé's en bitterballen smaken heerlijk uit de oven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu