Nieuwe keuken -muur exacte binnenmaat

Greg

  • #1
Beste klussers,

Op deze regenachtige oudejaarsavond kon ik de verleiding van het ontwerpen van onze nog te verwachtte keuken niet weerstaan. tevens beginnen mijn handen nu al te jeuken, maar voordat het zover is heb ik uiteraard nog een aantal vragen.

We hebben al diverse ideeën opgedaan en reeds en 2 tal keukenleveranciers bezocht. Het ontwerp ziet er als volgt uit;



Het plaatsen, installatiewerk gaat ik zelf uitvoeren, maar heb nog een vraag over het volgende. Bij het inmeten van de keuken kom je uiteindelijk op een exacte maat uit. Ik wil dan misschien oo eindigen met een muurtje aan de linkerzijde van kasten wand. Maar moet ik de muur nu aanbrengen op de exacte binnenmaat (niet elke muur staat haaks) of moet ik de muur iets verder plaatsen en hoeveel dan? Er zal dan waarschijnlijk een passtuk worden geplaatst hoewel ik dat liever niet heb.

En dan nog even over de afzuigkap. Graag wil ik hem op de rechter wand hebben , zodat ik een grotere plaat kwijt kan 90 cm. Dit lukt niet naast het raam (is maar 80 breed). Helaas zit de afvoer daar wel. Is het een idee om een zo`n recirculatie kap te plaatsen? Iemand hier ervaring mee?

Of dan toch maar een koof naar buiten toe maken?

Groet Gregory

En een ieder een goede jaarwisseling toegewenst!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het enige wat ik een nadeel vind is de spoelbak bij het raam. Het glas zit regelmatig onder spetters van water en zeep.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Hoe is je plafond? Daar kun je eventueel een luchtafvoer boven plaatsen. Een afzuigkap werkt m.i. vele malen beter dan een recirculatiekap. Een kooklucht in je huis vind ik echt verschrikkelijk, dus de dampen kunnen beter rechtstreeks naar buiten toe.

Indien je boven je plafond de aansluiting kwijt kunt, dan zou ik het kookgedeelte rechts van de apparatenkast maken en de spoelbak rechts maken waar op de tekening de kookplaat zit. Hierdoor heb je lichtinval op de kookplaat en heb je een mooi grot werkblad onder je raam met veel licht.
 

Greg

  • #4
Toch nog even een impressie van het eindresultaat.
Op het stucen van het plafond na zelf alles geïnstalleerd.





 

Poster

  • #5
Ziet er netjes en strak uit, proficiat.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #6
Mooi geworden! Veel plezier met je nieuwe keuken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu