Nieuwe keuken plaatsen goede tips

JohanH

  • #1
Hallo mensen,

ik ben van plan een andere keuken te plaatsen die ik van een kennis kan overnemen.
Nu is mijn vraag hoe kun je dat het beste aanpakken en wat zijn eventuele valkuilen bij het plaatsen van een keuken?

Gezien de indeling van de keuken heb ik een ander (nieuw) blad nodig. Moet ik hiervoor nog op speciale punten letten?

Ik hoop dat mensen mij een paar goede tips kunnen geven! Alles is welkom!

Groeten

Johan
 

Fiesiekus

  • #2
Van te voren een goede tekening maken waar de leidingen en aansluitingen (water, riool, electrisch, gas, ventilatie) komen. Die aanleggen voordat de kastjes geplaatst gaan worden (doorvoeren door kastjes ruim voorboren). en dan aansluiten. Let op de richtlijnen voor electrisch en gasaansluitingen (plaats, materiaal).

Als ook wanden en plafond aangepakt moeten worden: van boven naar beneden werken; dus plafond eerst opknappen en dan langs de wanden naar beneden. Deuren daarna afhangen. Vloer als laatste.

Ik heb ooit zelf een 2-hands keuken geplaatst met een nieuw blad (ik zou overigens nu geen kunststof maar een garanieten blad nemen); is met hulp prima te doen.

Veel suc6 en plezier ermee!
 

JohanH

  • #3
Bedankt voor de tips!!!

weg gaan binnen kort beginnen dus nog even afwachten!!

:lol:
 

JohanH

  • #4
Hallo allemaal,

weet iemand of het mogelijk is om een close in boiler te voeden met warm water?
Ik wil namelijk na het warme water van de boiler overgaan op warm water van de combi ketel. Dan hoef ik namelijk niet zo lang te wachten op nieuw warm water.

Als het niet kan worden aangesloten op de boiler is er dan een andere manier?

Ik hoor het graag

groetjes

Johan
 

Ruudvee

  • #5
Daar heb je hot-fill boilers voor.
Die verbruiken ook minder stroom, dus dat is weer mooi mee genomen.
 

Fiesiekus

  • #6
Dat kan je wel makkelijk roepen, maar je zit ook met je stilstandsverliezen als je,zoals gebruikelijk in de keuken, elke keer maar een beetje heet water tapt.

Kijk eens naar Close-in boiler: Hotfill of normaal? beredenering.
 

JohanH

  • #7
Een warm water toevoer in de close in boiler gaat dus voor problemen zorgen begrijp ik?

De stilstandverliezen zijn natuurlijk aanwezig, dat kan ik wel eens bekijken, voordeel is dat het een rechte leiding omlaag is, maar ja verlies is verlies natuurlijk
 

Fiesiekus

  • #8
Niet zozeer voor technische problemen; wel voor warmteverliezen.

Verzoek een nieuw onderwerp (dit dus over boiler) in een nieuw Topic te starten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu