Nieuwe betonlaag buiten.

Roberto

  • #1
Beste klussers.

Ik woon in een 80 jaar oude rijtjeswoning die op een betonnen plaat staat. Deze plaat steekt rondom de woning een cm of 50 uit.
Gezien het feit dat ie er al 80 jaar ligt ziet ie er niet meer uit (barsten, stukken af enz).

Ik wil nu een laagje betonmix over de oude plaat heen storten bij mijn voordeur.

Voor mezelf heb ik het volgende idee maar op- of aanmerking hoor ik graag!!!

- Losse stukken weghakken.
- Oppervlak goed schoon maken (eventueel vochtig maken en bestrijken met potland voor betere hechting?)
- plank als bekisting tegen kopse kant van betonrand.
- Mix storten (3-4 cm) en mooi egaliseren.
- Verder vochtig houden e.d. volgens de handleiding.

Ik hoor het graag als ik blangrijke zaken (bijvoorbeeld mbt vorst) vergeet.

Vast bedankt!
Roberto.
 

Amdusias

  • #2
klinkt goed , alleen je hoeft beton niet nat te houden, gewoon de aangegeven hoeveelheid water toe voegen, en thats it.

maar is er trouwens geen betonrot?.... dus blootliggende wapenings staal?

als dit zo is, dan moet je dit wel eerst roest vrij maken, met een staalborstel of dergelijke, en dan behandelen.... nu durf ik niet met zekerheid te zeggen , of je dit bij een bouwmarkt kun kopen.
en ook niet met zekerheid of je BV hamerit kunt gebruiken om het te behandelen... mischien dat iemand anders daar een duidelijk antwoord op kan geven, anders ff het web afstruinen met als zoekwoord betonrot sanering.
 

Roberto

  • #3
Bedankt A. Duidelijk!

Er is nergens roest of betonijzer te zijn.
Heb het gisteren nog even goed bekeken en het lijkt erop dat er over het originele beton al een keer een cement/beton laagje is gesmeerd. Wilde eerst gestort zeggen maar dat laagje is zo dun dat gesmeerd me beter leek. Heb gisteren al heel wat stukken die redelijk los lagen eraf gehakt.

Straks gewoon goed schoon maken en storten maar denk?!
 

Amdusias

  • #4
precies, :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu