Nieuwe afvoer op afvoer wasmachine

Bartsn

  • #1
Hallo,
Ik wil graag een afvoer in de schuur hebben om een uitstortgootsteen te maken. Er loopt een afvoer van de wasmachine (40 mm diameter PVC buis) door de schuur en ik wil in de kruipruimte de nieuwe gootsteen op deze afvoer aansluiten. Zie onderstaande foto’s voor een situatie schets.


Ik ben echter bang dat dit niet gaat werken en dat er straks water uit de nieuwe gootsteen komt. Wanneer de machine aan het afpompen is, horen we gepruttel bij de WC. De huidige afvoer heeft een diameter van 40 mm. Oorspronkelijk zat op deze afvoer alleen de CV. Na verbouwing is de wasmachine verhuisd naar een plek naast de CV en is de wasmachine op deze afvoer aangesloten. Direct na de verbouwing hebben we last gehad van overstroming bij de CV. Het klusbedrijf heeft daarom een beluchting in de afvoer gezet. Deze bevindt zich in de schuur , onder de wasmachine. We hebben nu geen overstromingen meer, maar de geluiden in de riolering zijn gebleven. De beluchting zuigt duidelijk lucht aan tijdens het afpompen. Ik vermoed dat de afvoer redelijk vol komt te staan met water. Vooral omdat het advies van de fabrikant een afvoer is met een diameter van 50 mm.

Mijn vraag is of ik zonder zorgen de nieuwe afvoer voor de gootsteen kan aanleggen of dat ik maatregelen moet nemen. Graag advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu