Nieuw bad in zand inbouwen?

Zjwaemke

  • #1
Even een vraagje.

Ik ga een nieuwe badkamer plaatsen en nu vertelde mijn buurman het volgende.

Hij zei:

ik zou het bad in een groot zandbed van zilverzand plaatsen (die uiteraard wel helemaal droog is). Dit houd de warmte veel beter vast, het is nog beter dan isolatie. Het zand neemt de warmte over van het water in het er bad waardoor je water in bad langer warm blijft.

Iemand ervaringen mee? Is dit een goeie tip?
 

R0cc0

  • #2
Als het zand de warmte van het water in het bad over neemt, dan koelt het water dus juist af...

Ik zou er niet aan beginnen. Het lijkt me een hoop gedoe en wat doe je als je lekkage hebt of bij de sifon moet zijn?

Ik zou er gewoon steenwol of glaswol tussen stoppen.
 

Fvdb7126

  • #3
Rocco heeft helemaal gelijk. Om water warm te houden, moet je er direct omheen een sterk isolerend materiaal aanbrengen. Zand heeft de zelfde isolatiewaarde als baksteen. Dat helpt niet veel. (In een thermosfles zit ook geen zand) Frank
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Wil je dat het badwater langer warmer blijft zal je een isolatie materiaal moeten kiezen wat isoleert en warmte buffert. Je zal toch eerst alles wat om het bad zit moeten op warmen. Schuimen zijn in het nadeel wollen hebben meer voordeel. Cellulose isolatie is een van de zwaardere isolatie materialen deze isoleer ook goed.

Voor al die kost kan je beter je bad met warm water bijvullen.

De wanden en de vloer bekleden met isolatie, mag ook met schuim, zou volgens mij ook moeten helpen. Dit zijn rechte vlakken werkt eenvoudiger als het model van een ligbad. :wink:
En er voor zorgen dat de lucht rond het bad stil staat dus geen ventilatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu