Naden van gipsplaten vullen

Jurgen.S

  • #1
Hoi allemaal,

Ik ben op zolder een kamer aan het maken heb nu een scheidingswandje gezet met wandgipsplaten ak en een verlaagd plafond met 2 plafond platen met ronde kant.

Nu wil ik de naden dicht gaan maken, maar voor het plafond is maar een naad en om daar een plafondplaatvuller voor te kopen vind ik nogal wat.

Nu heb ik hier al gelezen dat je voor plafondplaten een vuller nodig hebt met vezels.

Mijn vraag is kan ik niet een product gebruiken voor de wand en plafond?
heb al gezocht op internet en heb verschillende producten gevonden. oa van die met dat oranje op de verpakking en gipsvuller (merk verwijderd) .
Als ik een van die producten kan gebruiken moet ik dan een gaasbandje gebruiken voor die wandplaten.

Alvast Bedankt Jurgen.
 

Bbtb77

  • #2
Die met dat oranje gebruik ik probleemloos bij zowel wand als plafond. En een gaasje kan natuurlijk geen kwaad...
 

Jurgen.S

  • #3
En is dat dan goed glad af te werken, wil namelijk het plafond structuurverven en wand behangen. of moet je het nog verder afwerken met gipsvuller (merk verwijderd) ofzo.
 

Jurgen.S

  • #4
Heeft er verder iemand nog tips, ik weet ook dat ik de wand moet voorstrijken voordat ik ga behangen,

Wil van het weekend spulen gaan kopen, dus ga denk ik voor die met de oranje verpakking in poedervorm. En dan mischien nog gipsvuller (merk verwijderd) als dat nodig is of zoiets dergelijks.
 

Jurgen.S

  • #5
Gisteren bezig geweest met de naden en schroefgaten te vullen.

De wanden moeten nog een keer net als het plafond, alleen bij het plafond wil het niet zo makelijk lukken de schroegaten weg te smeren.
Ik smeer ze elke keer weer open.

Hoe doen jullie dat? dik er op smeren en een beetje uitstrijken ofzo?

En om het mooi glad te krijgen kun je het lichtjes opschuren toch?
met een kleine korrel?
 

H@ns

  • #6
Naden en schroefgaten vullen met een vezelversterkt vulmiddel.
Opzetten, nastrijken laten drogen, evt herhalen en naschuren indien nodig met een schuurgaasje voor gips.

Geen gaasband gebruiken onder structuurverf want dat blijf je zien!

Voorstrijken met een voorstrijkmiddel voor gipsplaat en afwerken met structuurverf.

Thats it :P
 

Ralph

  • #7
Dat vullen gaat ook niet in 1 keer, het moet altijd in 2 keer. Gips heeft de eigenschap dat het altijd terug trekt bij naden en schroefgaten. Dus een dag later doe je dat hele proces nog een keer.
 

Jurgen.S

  • #8
Ik heb gevuld met een vezelversterktmiddel, en alleen gaasband gebruikt voor de wanden.

Zo,n schuurgaasje voor gips hebben ze die bij de bouwmarkt?

Volgend weekend ga ik weer verder alles voor de 2e keer vullen.

bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu