Naad uitbouw

Robbie's

  • #1
15 jaar geleden uitbouw geplaatst en we willen opnieuw behangen zonder een lelijke deklast over bestaande en uitbouw muur te plaatsen. Deze heb ik nu weggehaald, vrouwtje vond dat niet mooi. Hoe los ik dit het beste iop met een zo klein mogelijke kans op scheuren.

BVD,
Rob
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Deze dilatatievoeg moet blijven. Je kan het (laten) stucen met twee stukstopprofielen en ertussen kitten.
 

Robbie's

  • #3
Bedankt. Mag ik er ook gewoon weer een laatje op plakken met montagekit als alternatief? Zie foto. Of dichtstuccen en dan een latje er op? Of nu gewoon dichtkitten (acrylkit?) en dan katje er op? Bedankt voor de hulp.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Een afwerklatje mag natuurlijk ook. Ik dacht dat je dit niet meer wilde ;)

Het beste de lat aan één kant vastzetten. Aan de andere kant een kitnaad, dan valt de werking het minste op.
 

Robbie's

  • #5
Vrouwtje wilt het liefst geen latje maar het latje dat er op zat (en nu dus eraf) was gewoon de beste oplossing. Ik overweeg nog om gewoon acryl kit ertussen te spuiten, glad trekken en behangen. Als het behang gaat scheuren wordt het vrouwtje in ieder overtuigd dat dat latje nog niet zo gek was en plakken we hem er maar weer op 😁
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat is ook een prima (tijdelijke) oplossing.

Als "lat" kan je ook een metalen strip gebruiken, die zijn een stuk dunner dus vallen minder op.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu