Muur aftimmeren

Tom_m

  • #1
Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en we krijgen hier eind januari de sleutel van.

Ik heb een vraag over onderstaande situatie:


Waar nu de twee ramen zitten gaan we een groot dakraam laten plaatsen. Dit omdat het huidige raam nagenoeg weggerrot is.

De muur is echter erg dun, dit komt namelijk doordat achter deze schuine wand het dak zit. Dit is karakteristiek voor deze huizen:


Op deze foto is ook goed de situatie bij de buren te zien, zei beschikken (net als de hele straat) al over dakramen op de 1e verdieping.

De muur bestaat van binnen naar buiten gezien uit MDF plaat, isolatiemateriaal (niet te controleren), dakbeschot, dakpannen.

Ik wil deze muur aftimmeren met gipsplaat en eventueel isolatiemateriaal aanbrengen + de nodige stopcontacten aanbrengen. Hoe kan ik het regelwerk op de muur nou het beste vastzetten zonder het dak te beschadigen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Tom_m

  • #2
Heeft iemand een idee? Is enkel montagekit voldoende bijvoorbeeld?
 

Millew

  • #3
De totale dikte zal toch gauw 10 cm zullen zijn. Dan moet je wel erg lange schroeven gebruiken om het dak te beschadigen.
Maar je zou die mdf plaat er af kunnen halen, zodat je kan zien wat er achter zit.
Er zullen wel balkjes o.id. zitten, waar je het nieuwe regelwerk op vast kan schroeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu