Motorloze afzuigkap voorzien van motor

Tikker

  • #1
Ik heb een leuke afzuigkap hangen in de keuken die aangesloten is op het mechanische afzuigsysteem in het huis. Echter heb ik liever dat de luchtjes uit de keuken direct naar buiten worden gezogen.

Is het mogelijk om een motor in of aan deze afzuigkap te monteren?
Of is dit onbegonnen werk en kan ik beter een compleet nieuwe afzuigkap kopen en installeren?

type afzuigkap: pelgrim msk 195

Bijvoorbaat dank voor alle tips!
 

Tfro71

  • #2
Een afzuigkap met motor heeft alleen zin als je nog een andere buis naar buiten ter beschikking hebt. Lijkt me meniet de boedeling de lucht met een motor je mechanische afzuiging in te blazen.
 

Tikker

  • #3
Dat is uiteraard onderdeel van het plan! Echter wil ik eerst de mogelijkheden "onderzoeken" voordat ik een gat in de muur maak ;)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Met een afzuigkap met motor verstoort u de balans van de mechanische afzuiging, dat is ook de reden dat er een motorloze afzuigkap in zit.
Bij afzuiging door de muur zal de kap weinig tot niets doen, de mechanische afzuiging en de kap samen zuigen teveel lucht aan voor het ventilatiesysteem, dat kan het niet aan als het goed afgeregeld is.
 

Tikker

  • #5
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest...

huidige situatie:
motorloze afzuigkap aangesloten op mechanische afzuiging.


wenselijke situatie:
afzuigkap met motor NIET aangesloten op mechanische systeem. Oftewel er komt dan een buis van de afzuigkap naar de buitenmuur.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om in een motorloze afzuigkap een motor te monteren?
Zo ja? Kan iemand me wat tips/suggesties geven.
(ik ga dus niet een afzuigkap met motor aansluiten op de huidige mechanische afzuiging)
 

Chathanky

  • #6
Het antwoord op je vraag:
Nee dit is zo goed als ondoenlijk.
Deze kappen worden speciaal gemaakt voor deze uitvoering waardoorhet niet mogelijk is om een bijjbehorende motor te bestellen.

Prijstechnisch kun je net zo goed een afzuigkap met motor kiezen.

"beren op de weg": :mrgreen:
Zoals aangegeven dat het niet te combineren is met een centraal ventilatiesysteem is niet waar.
Afhankelijk van het type ventilatiesysteem in huis kan het nagenoeg altijd zonder enige aanpassing. Uitzondering kan zijn in een nieuwbouwwoning met ballansventilatie.
En dan nog zal een verstoring tijdens het koken en een kleine tijd daarna geen enkel probleem zijn.
Elk ander ventilatiesysteem heeft een natuurlijke toevoer met een vorm van buitenroosters.
 

Johnie

  • #7
Bij een centraal afzuigsysteem ruik je wel in vele kamers als er gekookt wordt met een afzuigkap met motor chathanky
dan moet je een recyclekap nemen dan werkt het wel goed met motorkap
 

Chathanky

  • #8
Tikker schreef:
Mijn vraag:
Is het mogelijk om in een motorloze afzuigkap een motor te monteren?
Zo ja? Kan iemand me wat tips/suggesties geven.
(ik ga dus niet een afzuigkap met motor aansluiten op de huidige mechanische afzuiging)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu