Montagekitresten verwijderen

A

Anonymous

Gast
  • #1
Ik heb montagekit-resten (verhard) op de buitenmuur. Hoe krijg ik deze zonder problemen verwijderd?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Thinner is het juiste oplosmiddel, doe het bijv als volgt: maak een propje van keukenpapier, drenk dat in thinner, duw dat op de betreffende plek en doe er een stuk aluminiumfolie overheen om het af te dekken, vervolgens met klustape (een beetje) vastzetten.

Laat dat een tijdje zitten, bijv een uur oid. Eventueel enkele keren herhalen. Daarna zijn de resten zacht(er) geworden en kun je ze er met een mesje oid af halen. De aluminium folie zorgt ervoor dat de thinner niet te snel verdampt in de open lucht, je kunt daar ook wat anders afsluitends voor gebruiken (plastic kan oplossen in thinner...)
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Je hebt trouwens tegenwoordig ook milieuvriendelijke montagekitten, die bevatten geen thinner en zijn dus waarschijnlijk ook niet daarmee oplosbaar, dan gaat het alleen nog maar mechanisch (dus met mes of oude beitel)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als aanvulling op het (altijd goede) advies van Kees heb ik uit ervaring goede resultaten met een verfafbrander voor de dikke gedeeltes en daarna zoals geadviseerd met thinner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu