Moet ik een (extra) beluchter plaatsen?

Cuprani

  • #1
Hier even een schets van mijn badkamer afvoer



In de oude situatie had ik op plek Nr3 de doucheafvoer zitten. Deze liep niet geweldig door, maar lag deels aan een slechte afvoerput.

Op Nr2 de wastafel. Liep goed door. En op Nr1 het bad. Deze liep ook prima leeg.

In de nieuwe situatie komt Nr3 te vervallen. Op Nr2 komen nu 2 wastafels. En op de oude badafvoer Nr1 komt nu een douchedrain die het water van een 30cm regendouche moet gaan afvoeren.

Ik heb in de oude situatie nooit last gehad van borrelen. Zelfs niet als ik een vol bad liet leeg lopen. Alle afvoeren in mijn dekvloer zelf zijn 50 mm. De doucheafvoer op de drain wordt 1 meter lang en 40 mm (de drain zelf heeft ook een 40mm afvoer dus heeft geen zin hier een 50 buis op te zetten).

Nummer 4 is de stamleiding. De badkamer is op de 2de verdieping. Op de 3de verdieping wordt deze stamleiding belucht via het dak.

Is het verstandig om op plek Nr2 of Nr3 een extra beluchter te plaatsen? Ik wil wel dat mijn douchewater straks goed weg loopt! De beluchter in de badkamer moet dan echter zeker niet voor nare luchtjes gaan zorgen.

Indien de beluchter op riool aansluiting nummer 2 komt, dan wil ik de aansluiting nr3 permanent afdichten en de vloer er strak overheen leggen. Hoe kan ik dit het beste doen? Is een beetje krimparme beton mortel er in storten voldoende?

Graag advies.
 

Cuprani

  • #2
Niemand advies hierover?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu