Mijn BK wasmachine blijft code 02 geven

Floormans

  • #1
Mijn BK wasmachine (WA3773 12NC-8554-938-12000) is vannacht uitgevallen. Aardlek en groep stonden uit en ging volgens vriendin gepaard met kleine knal. Alles weer aangezet, wm gaf code 02 en alles knippert en hij piept en stond vol water.

-reset gedaan, lost niets op
-elk programma incl afpomen geeft direct code 02 samen met alle lampjes en piepjes.
-pompt dus ook niet meer. Handmatig verwijderd.
-geen water op bodemplaat
-geen enkele natte plek kunnen vinden ook manchet niet.
-na reset lijkt de klok te willen lopen maar niet te kunnen. Staat wat te brommen en te ratelen.
-print voorzijde en klok vertonen geen uiterlijke schade als zwarte plekken oid.

Denk zelf aan een defecte klok en dus over en uit. Iemand een ander idee?
 

Floormans

  • #2
Update:
Klok verwijderd.
Er leek toch een slecht plekje te zitten op het printje aan de klok. Spoortje leek onderbroken. Punten doorverbonden met los draadje en.........
hij werkt weer top!! Heel blij! :D

Alleen vraag ik me af wat er gebeurd kan zijn....
 

Floormans

  • #3
Zucht.....blijdschap van korte duur.

Hij draait en neemt water. Maar heel lang. Totdat het water wordt afgesloten en het lampje waterstop gaat knipperen samen met start. Als ik dan op start druk neemt hij gewoon weer water. Zoveel dat ik de machine op een gegeven moment maar weer stop.

Wie weet wat hier aan de hand is?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Blaas het slangetje naar de niveauregelaar eens door, verwijder het deksel dan kunt u er bij.
Kan ook zijn dat de niveauregelaar defect is.
 

Floormans

  • #5
Ik kom er niet direct uit welk slangetje dit is. Waar zit hij ongeveer?

verder valt op dat het lampje deur open blijft branden. Hij centrifugeert ook niet meer.
 

Floormans

  • #6
Niveauregelaar en slangetje gevonden. Deze is schoon.
 

Floormans

  • #7
Jan, dank voor meedenken.
update:
Heb de klok wederom bekeken. Print heeft mogelijk toch wat meer schade als ik deze goed bekijk. Een paar spoortjes zijn mogelijk slecht of maken geen contact meer. Nog wat zaken proberen te solderen.

Het water stopt nu en machine loopt goed. Centrifugeren doet hij niet en ook deur open lampje blijft branden. Deurrelais gemeten, schakelt en geeft terugkoppeling.

Ik denk dat ik het opgeef. Print is niet meer 100% en krijg de fout er niet uit.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Er zijn (soms) wel goede onderdelen te koop bij een reparateur van witgoedmachines, dat zou ik eerst proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu