Miele wasmachine W 362 pompt water niet weg

Truuske

  • #1
Gisteren liet onze wasmachine na 8 jaar trouwe dienst het ineens afweten. De machine start normaal, maar na enige tijd springt hij in alarm. Hij (of zij?) krijgt het water niet weg.
Zelf heb ik al het volgende ondernomen:
- de aan- en afvoerslangen gecontroleerd (ziet er goed uit)
- het knopenfilter gereinigd (zat eerst wat haar in)
- het schoepenradje van de pomp gecontroleerd (geeft wel wat weerstand, maar draait goed rond)
- het schoepenradje tijdens centrufigeren (draait goed rond)

Wat zou ik hieraan kunnen doen? Zou het misschien toch de pomp kunnen zijn, ondanks dat het radje ronddraait?

Zou het gemakkelijk zelf te verhelpen zijn, of kan ik toch maar beter de vakman er naar laten kijken?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Wanneer u het schoepje van de pomp op en neer kunt bewegen zit er speling op de as en moet de pomp vervangen worden.
Zo niet dan lezen we het hier wel.
 

Truuske

  • #3
Er zit geen speling op de as van het schoepenradje van de pomp.
 

Truuske

  • #4
Ons probleem is opgelost. Iemand gaf ons de tip om te controleren of er veel vuil achter de pomp zit, door in de afvoerslang water te gieten.

Dit hebben we gedaan (met het klepje voor open, en knopenfilter eruit).
Hier kwam het water met veel vuil eruit. We hebben er ongeveer 2 emmers water doorgegooid, voordat het water redelijk schoon was.

Daarna nog een centrifugeprogramma uitgevoerd (eerst 2 liter water in de machine gedaan), dit ging goed.

Nu inmiddels 2 wassen gedraaid, en de machine geeft geen problemen meer.
:lol:
 

Hansch

  • #5
Controleer de dunne slang links in de machine die naar de pomp loopt. hierin gaat vaak een labeltje oid zitten en raakt deze slang (ca. 2 cm in doorsnee) verstopt met smurrie (wasvet en verzachter) deze slang zorgt voor ontluchting van de pomp. als je de machine opent (en dat heb je gedaan lijkt me) moet je de linkerafdekplaat demonteren en dan kun je zeer eenvoudig die slang zien zitten en demonteren. met warm water en afwasmachinezeep goed schoonmaken. na 8 jaar is het niet gek dat ie een beetje vies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu