Miele wasmachine professioneel

Simon Zwart

  • #1
Hallo,

Wij wonen in sinds een jaar in Frankrijk, waar we het goed naar onze zin hebben. we hebben een Chambres'd hotes in de Bourgogne.
Onze Miele wasnachine zorgt er op onregelmatige momenten voor, dat de hoofd aardlekschakelaar uitslaat.
Soms wassen we 2 keer zonder problemen en een andere keer maakt hij het programma niet af omdat de aardlek eruit springt.
Als de stekker er uit is gebeurd er met de aardlek niets, doe je dan de stekker er weer in dan slaat hij gelijk weer uit. een paar dagen later doet hij het dan vaak wel weer,
Is er iemand die ons hierin advies kan geven om dit op te lossen.

Alvast bedankt, Simon
 

-stuffie-

  • #2
Je wasmachine heeft last van een lekstroom. Meestal ligt het aan het verwarmingselement, dat vervangen moet worden. Maar het kan ook ergens anders aan liggen, zoals water/vocht ergens in de wasmachine of slechte bedrading/stekkers/onderdelen.

Ik zou eerst de wasmachine open maken en kijken of je wat bijzonders ziet (lekkage?), vervolgens het element afkoppelen en kijken of het euvel dan nog optreedt.
 

Simon Zwart

  • #3
Hallo,

Bedankt voor jou hulp, ik heb de achterkant van de machine gehaald en zag dat er al een tijdje water heeft gelekt uit de afvoerslang.
In het geribbelde stuk zit een lekkage. ik heb de aansluiting op de afvoerpijp losgemaakt en erafgehaald. De bovenste ring heb ik ook losgehaald, alleen deze kan er niet zomaar af omdat er een soort van plasticbus in de afvoerslag zit op deze plek, en er zit ook iets van plastic omheen en er zit als ik goed kijk nog een tweede ring die los zou moeten naar ik denk.
Zou jij mij kunnen vertellen hoe ik de slang kan verwijderen.

Alvast vriendelijk bedankt, Simon
 

-stuffie-

  • #4
Ik niet, misschien iemand anders? Fotootje plaatsen wil ook nog wel eens helpen.
 

Helper

  • #5
Het zou helpen als je het Type nummer en serienummer vermeld.

Bv WS 5073 en 4678910
 

Simon Zwart

  • #6
Hallo,

Het mij gisteravond gelukt de afvoerslang te verwijderen.
Ik ben hier in een grote plaats geweest om de slang te bestellen.
De firma gaat het proberen maar weet niet of dit gaat lukken, ik zal dus even moeten wachten voordat ik de machine weer kan gebruiken.

Groet Simon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu