Miele wasmachine Meteor V 9450 WPS herstart programma steeds

Kulvh00

  • #1
Als we de was willen doen op bijv 30 graden wol dan gebeurt het volgende:
- Je stelt de schakelaar in op 30 graden wol.
- Je zet de machine aan.
- De machine begint (lampje aan + hoofdwas branden).
- Pompen/centrifugeren branden (spoelen is overgeslagen!).
- Hoofdwas branden.
- Pompen/centrifugeren branden.
- Hoofdwas branden.

Spoelen en spoelen-stop worden steeds overgeslagen.

Niet het gehele programma wordt afgewerkt en de wasmachine begint weer van voren af aan met de hoofdwas behandeling.

Filter en dergelijke is schoongemaakt. Gisteren werkte hij nog zonder problemen.

Wat kan er aan de hand zijn ?
 

Henny

  • #2
Neemt de machine wel water?
Zo niet, dan eerst de watertoevoer controleren.
 

Co de Witgoedman

  • #3
Blijft de starttoets niet hangen?
 

Kulvh00

  • #4
Er staat voldoende water in de machine en er blijven ook geen toetsen hangen.
We hebben er al wel iemand bij gehad en die dacht dat er een printplaat stuk was.
Dat lijkt mij heel stug. Een printplaat is (duur) gemakkelijk te vervangen door de reparateur.

Er zitten geen sensoren in een wasmachine die kapot kunnen zijn?
Waardoor wordt bepaald dat er na de hoofdwas, het programma spoelen moet worden afgehandeld en daarna pas centrifugeren ?
 

Co de Witgoedman

  • #5
Indien er geen knoppen blijven hangen lijkt het mij dat de stuurelectronic defect is. :cry:
Als degene die bij u is geweest een monteur is had hij het zo te lezen bij het goede eind.
 

Henny

  • #6
De Miele Novotronic electronica kan ook van slag raken door een niet goed functionerende niveauregelaar.
De electronica krijgt hierdoor foutieve informatie en gaat hierop vreemd reageren.
Misschien heeft iemand nog zo'n niveauregelaar liggen, zodat je dit eens uit kan proberen.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Aritech schreef:
Misschien heeft iemand nog zo'n niveauregelaar liggen, zodat je dit eens uit kan proberen.
Hoe bedoel je dat? Iemand van het forum?
 

Co de Witgoedman

  • #8
Aritech schreef:
De Miele Novotronic electronica kan ook van slag raken door een niet goed functionerende niveauregelaar.
De electronica krijgt hierdoor foutieve informatie en gaat hierop vreemd reageren.
Misschien heeft iemand nog zo'n niveauregelaar liggen, zodat je dit eens uit kan proberen.
Werk alleen en uitsluitend met orginele onderdelen, verkeerd aangesloten onderdelen kunnen u dieper in de narigheid helpen.

Bel Miele voor een onderzoek aan uw machine, zij kunnen precies zien, evt met testprogramma, wat er loos is.
 

Henny

  • #9
Daar de niveauregelaar van Miele, zeker voor een particulier, nogal aan de prijs is en bij een dergelijke storing niet met zekerheid te zeggen is dat het vervangen van dit onderdeel ook tot het gewenste resultaat zal leiden, zou het een goede optie zijn om een gebruikt exemplaar te gebruiken om dit uit te proberen. Misschien leest iemand mee die zo'n niveauregelaar heeft liggen?

Zelf heb ik een keer de ervaring gehad, dat het in de war raken van de Novotronic electronica veroorzaakt werd door een defecte niveauregelaar. (dit adviers kreeg ik trouwens van Miele technische info).
Na het vervangen hiervan functioneerde de machine weer prima!
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #10
Ik vroeg het, omdat ik vermoedde, dat je bedoelde: via het forum aan onderdelen komen. Even buiten het al of niet betrouwbaar zijn van dergelijke onderdelen het volgende:

Onderdelen verhandelen via het forum is iets wat we beslist niet willen. We hebben daar goed over nagedacht in het verleden, en willen daar niet aan beginnen.

Diverse keren hebben we berichten voor tweedehands handel verwijderd, varierend van losse onderdelen te koop tot verzoek een complete wasmachine beschikbaar te stellen.

Als we daar aan beginnen wordt het hier een tweede "marktplaats" en dat is niet de bedoeling van het forum.

Een en ander staat ook aangegeven in de forumregels.
 

Henny

  • #11
OK, goede zaak dat deze site alleen bedoeld is voor hulp en adviezen bij het zelf oplossen van storingen.
Ik wil met mijn, goedbedoelde en op ervaring gebaseerde adviezen, juist kosten besparen en niet het risico lopen dat men onnodige kosten maakt.
Ook als ervaren service monteur maak je wel eens een misrekening!
 

Kulvh00

  • #12
Het lijkt erop dat de elektronica achter de schakelaar (draai) stuk is. De niveau-schalkelaar en de printplaat waren niet stuk. (een andere printplaat is ook geprobeerd).

De schakelaar doet het soms wel en soms niet. Aan het einde van het programma valt de stroom dan even weg van de elektronika en dan komt denkt de wasmachine dat die nog niet was begonnen en begint opnieuw.

Er wordt een nieuw " ding" achter draai-schakelaar bij Miele besteld.
Prijsschatting is al snel 150 euro (vergelijkbare nieuwe machine is de Miele 2521 en die kost vanaf 1050 euro).
 

Henny

  • #13
Dat "ding" is de EDPW en stuurt de EL (electronica moduul) aan.
Bedankt dat je dit nog even hebt laten weten.

Onderdelen van Miele zijn altijd behoorlijk aan de prijs.
Evenredig aan de aanschafprijs van een Miele machine.
 

Co de Witgoedman

  • #14
Co de Witgoedman schreef:
Indien er geen knoppen blijven hangen lijkt het mij dat de stuurelectronic defect is. :cry:
Als degene die bij u is geweest een monteur is had hij het zo te lezen bij het goede eind.
Dus toch de electronic defect.....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu