Miele wasdroger T 452

Gert Pieters

  • #1
Met mijn Miele wasdroger is er het volgende probleem:
Doe alles goed maar geeft geen warme lucht meer.
Waar zit het verwarmingselement?
Het voorpaneel is een deur moet ik die daarvoor opendraaien om bij het verwarmingselement te komen?
Onderaan links heb ik de borging weg maar de deur blijft vastzitten aan de bovenkant, hoe deze te ontgrendelen.
Waar en hpe kan ik doormeten om te weten of het het element of een schakelaar is?
Hartelijk dank bij voorbaat
 

Rusako

  • #2
Deur los,ziet U vier schroeven boven in links 3 schroeven deze zijn ver stopt onder paneel los dan kijkt U in de trommel als u de grote paneel deur weg draait achter in ziet je torx boutjes deze los draaien,in het midden zijn er twee verstopt dan kom je bij het element en de kliksons deze kunnen ook stuk zijn dan zal hij ook niet verwarmen!
 

Gert Pieters

  • #3
Beste Rusanko.

Ik zie het element niet zitten.
Het paneel heb ik weg kunnen draaien en daarna het plastic onderdeel wat de lucht van de moterven naar de trommel laat gaan.
Kan u iets precieser zeggen hoe het element te vinden is?

Als u spreekt over kliksons, zijn dat dan de 2 sleepcontacten van koolstof die rechts bovenaan over de trommel slepen, over de 2 contactbaantjes?

Kan ik iets meten om te weten wat er stuk is, ik heb een multimeter.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.
Rusanko Bij voorbaat mijn hartelijke dank .
 

Piet48

  • #4


Dit is het verwarmingselement.
Een clixon is meestal een rood pennetje wat je weer in moet drukken als als het er als beveiliging tegen oververhitting uit geschakeld is.

Gr. Piet
 

Rusako

  • #5
In de trommel ziet U een rooster met gaatjes met aan de buitenzijde van het rooster torx boutjes daar kijk je tegen aan.Daar achter zit het element.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu