Miele W985 trillingen

Miele Ron

  • #1
Mijn Miele W985 gaat hevig staan trillen als de machine in onbalans is.
Vroeger stopte die dan met centrifugeren en ging die opnieuw balanceren.

Ik vermoed dat de trilling sensor defect is en de besturings eenheid niet weet
dat de machine trilt.

Dit kan vervelende gevolgen hebben want lagers, en andere dingen kunnen op deze manier kapot gaan.

Waar is deze sensor gemonteerd.
Hoe heet deze sensor of welk bestell nummer heeft dit ding.

Ik heb vernomen dat de dempers van deze machine van zeer goede kwaliteit zijn, maar we zitten nu al tegen de 10 jaar aan.

Normaal gesproken als ik de machine met een volle trommel gebruik is er geen centje pijn. De machine werkt dat prima.
Maar ik wil voor verdere schade voorkomen.

Bedankt voor een eventuele reactie.

Groeten Miele Ron
(Nee ik werk niet voor Miele :D )
 

Miele Ron

  • #2
Nog even een opmerkingen over de trillingen.
Het is een hevig gebonk en de machine kan dan van plek verschuiven.
Het klinkt niet of er mechanish wat stuk is.

Maar het klinkt wel als..... "Stop my snel anders gaat er wat kapot".

Hoop dat dit helpt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Normaal gesproken als ik de machine met een volle trommel gebruik is er geen centje pijn.
De oorzaak kan zijn dat er veel te weinig wasgoed in de machine zit, het wasgoed hoopt zich dan op en de machine gaat stevig schudden.
 

Miele Ron

  • #4
Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.

Dit was in het verleden ook zo. Maar deze W985 zijn hele moderne machines
en die stopt dan en probeerd de was op nieuw te balanceren.

Dit stop moment is nu weg gevallen en volgens mij is dat omdat een sensor weg is die deze "onbalans" in de lading meet.

Ik snap wel dat een volle machine beter is... maar dit soort dingen komen natuurlijk voor.
Ik zou het heel fijn vinden als ik de was machine weer in goede staat kan krijgen. Veel nieuwe machines zijn van veel mindere kwaliteit, daarom zou ik graag het apparaat weer in orde krijgen.

Groeten
Miele Ron
 

Monteur54

  • #5
Schokbrekers nakijken
er zit een tacho op de motor die dat regelt dus die werkt wel
 

Miele Ron

  • #6
Bedankt Monteur54.

Ja bij goedkope modellen zijn de schokbrekers al lang aan vervanging toe. Soms al na 3 of 4 jaar. Bij dit type Miele is dat soms pas na 10 jaar of langer. Dit is nog een degelijke machine.

Lijkt me overgens een uitstekend idee. Ik ga de schokbrekers eens inspecteren. Hoe stel je vast of kan je zien of deze aanvervanging toe zijn?

De tacho. Ik moest daar even over naken denken .... oops:

De tacho geeft een feedback signaal aan de besturing wel toerental de motor draait. De machine centrifugeert op het toerental wat ik instel dus daar mag ik inderdaad uit opmaken dat de tacho signaal werkt.

Ik snap verder niet hoe de tacho nu kan vast stellen of er trillingen zijn...
of het zou wat snelheids slingeringen tot gevolg moeten hebben.
Op die manier zou de electronica dat mischien kunnen meten.
Tja ik weet niet zo veel van deze machine af daarom ben ik natuurlijk hier op het forum om wat bij te leren :)

Groeten Miele Ron
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
De schokdempers moeten strak gaan, als u ze soepel in kunt drukken moeten ze vervangen worden.
Komt wel vaker voor bij machines van die leeftijd, ook bij uw merk machine.
 

Filimatt

  • #8
Schokdempers vervangen
 

Monteur54

  • #9
De tacho maakt een sinus en hoe vlakker de sinus wordt hoe harder hij centrifugeerd als de sinus niet onder een bepaald niveau komt probeert hij het opnieuw en lukt het niet dan gaat ie niet hoger dan 1000 of 11 toeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu