Miele W811 aan de wandel (nog steeds)

Fedorus

  • #1
Na enige tijd geleden de schokdempers te hebben vervangen en v/d de week nog het inlaat ventiel wil ik het laatste probleem met de W811 ook oplossen:

De machine gaat bij centrifugeren ondanks de nieuwe schokdempers aan de wandel. (onbelans)

Kunnen dit de ophang veren zijn? Of is er iets met de lagers? Hoe kan ik dit controleren?

Hoor het graag. :!:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Staat de machine waterpas en stabiel op de vier poten ?
Wat is de ondergrond, beton of hout ?
Werkt de afvoerpomp goed, komt er een volle straal water uit ?
Is de filter in de afvoerpomp schoon ?
 

Rusako

  • #3
Of in een plastic bak ?
 

Fedorus

  • #4
Machine staat op een sokkel van beton (op betonnen vloer) met een houtenplaat afwerkplaat en een lekbak. Machine staat 100% waterpas.

Het wandelen doet ie pas een jaartje. Eind vorig jaar heb ik de schokdempers vervangen (waren inderdaad stuk).

Kunnen de veren ook op zijn?

Als je de trommel draait hoor ik geen rare geluiden (lagers ofzo). Verder achterzijde van de trommel geïnspecteerd maar er zijn geen breuken in het kruiswiel te zien.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het kruiswiel dat u bedoelt zit aan de buitenkant, dat zal niet breken.
Het gaat om het trommelkruis, dat is van buitenaf niet te zien.
Het trommelkruis houdt de trommel vast aan de as.

Als u de trommel op en neer kunt bewegen t.o.v. de kuip kan het kruis of de lagers kapot zijn.

Rusako vroeg of de machine in een plastic bak staat, dat is dus het geval, hierdoor staat de machine minder vast dan alleen op z'n poten omdat het plastic behoorlijk glad is.
Haal de lekbak een tijdje weg en kij of de machine dan wel blijft staan.
 

Fedorus

  • #6
Volgend probleem met de W811: bruine roestvlekken in de was.

Heb even zitten googlen en dit schijnt ook door de lagers en afdichting te kunnen komen?

Ik vrees dat het of sleutelen wordt of een nieuwe Miele.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Bruine roestvlekken ontstaan vrijwel altijd door een lekkende keerring bij de lagers, een enkele keer door een metalen voorwerp in de trommel.
Als de machine gaat wandelen ga er dan maar van uit dat de lagers vervangen moeten worden, ook de keerring overigens.
Als u het zelf niet kunt vraag dan eerst de prijs op bij een plaatselijke witgoedzaak, het is een nogal lastige en langdurige reparatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu