Miele W720 draait programma, trommel niet, wel centrifuge

Lexia

  • #1
Hallo,

Mijn Miele maakt een snerpend geluid tijdens het centrifugeren, koolborstels heb ik nog wel liggen. Maar nu draait de trommel niet tijdens de programma's. De printplaat is al eens vervangen, de klok loopt netjes door, alleen die trommel draait niet.

ps. de deur is doorverbonden ivm centrifugeren van exenter-mitts (autopoetsen pad's) Jahaa, ik weet het, oppassen met aanzetten, controleren of het deurtje wel dicht zit. Anders heb ik een heel groot waterballet.

Kan iemand mij wegwijs maken in de machine? Opdat ik het probleem zelf kan oplossen? Tips voor onderdelen zijn ook welkom..

Alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de koolborstels, lijkt me dat die versleten zijn.
 

Lexia

  • #3
Hallo Jan,

Lief dat je reageert. Heb vanmiddag de machine van de voorkant geopend en schoongemaakt en dacht dat ik er dan wel bij kon komen. Het schijnt nogal een ingewikkelde toestand te zijn om die borstels te plaatsen. Iets met schroefjes terug op dezelfde plek enz enz. ivm de motor. Men meldde mij dat ik de machine beter op zijn kant kan leggen en dan aan de slag kan gaan. Tja, even door mijn rug gegaan zaterdag, dus slepen met mijn gereedschapskist en de Miele toch even op zijn achterste pootjes krijgen is dan wel erg eigenwijs. :oops:

Dus wacht ik even met de borstels totdat ik wat meer mannelijke spieren in de tent heb, 120 kg ga ik toch echt nu niet in mijn eentje tillen...

Denk je dat het probleem inderdaad over is als de borstels vervangen zijn. Krijg rare verhalen over nieuwe motor, maar die doet het toch???

Als je nog een tip hebt over het benaderen van de plek waar de koolborstels zitten en plan van aanpak hoor ik dat graag van je..

Helemaal gaaf dat je reageert! Groetjes!! :P
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Kijk eens op peter.stuart/miele/nl/miele%20koolborstels%20700-serie deze site (helaas niet meer live)
 

Lexia

  • #5
Peter :P Jahaa, die ken ik :D Hele aardige man, hij heeft mijn printplaat gerepareerd en van hem heb ik die koolborstels nog! :) Ik ben blij om te zien dat hij hier ook goede ogen gooit.

Alles is er dus. Alleen de borstels zitten er niet in. Mag eigenlijk helemaal niet bewegen, maar het huishouden. Was nu even aan de overkant bij de buurman, heeft schitterende machine en droger :shock:

Typisch mannenhuishouden, hij is vanavond stappen met vrienden, ondertussen even door het huis gegaan, alles is schoon en fris. Was natuurlijk zijn wasjes ook even...Zo zit ik in elkaar, het is altijd leuk om iemand te verrassen. Wat niet ten beste van mijn rug gaat, maar ik heb de sleutel, kan zo in en uitlopen..

Misschien dat ik morgen de Miele even te grazen neem, maar wil overbuur niet storen na een wilde "vrije herennacht" Mannen moeten dan uitslapen en dergelijke :mrgreen: :lol:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Een echte man staat er ook na een nachtje stappen :wink:
 

Lexia

  • #7
Tja, ik ben een vrouw.... :oops:

Hoewel ik gisteren even de buurman en buurvrouw even te grazen genomen heb. (militair) Ik heb mijn opleiding. En sommige dingen gaan te ver. Als hij of zij naar buiten was gekomen, hadden ze nu op de grond gelegen, met een paar verrekte spieren. Tot het bot ga ik wel. Zij smeet de deur voor mijn neus dicht, die opende ik dus met mijn rechterbeen... :lol:

Overbuur stopt met drinken, draait lange dagen, en het zijn wilde feesten. Hij rijdt. Meestal vertrekt hij gelijk met mij, zo rond een uurtje of drie in de ochtend...Alleen hebben we allebei een ander pakje aan.... :P
 

Lexia

  • #8
Tja, ik ben een vrouw.... :oops:

Hoewel ik gisteren even de buurman en buurvrouw even te grazen genomen heb. (militair) Ik heb mijn opleiding. En sommige dingen gaan te ver. Als hij of zij naar buiten was gekomen, hadden ze nu op de grond gelegen, met een paar verrekte spieren. Tot het bot ga ik wel. Zij smeet de deur voor mijn neus dicht, die opende ik dus met mijn rechterbeen... :lol:

Overbuur dringt niet, draait lange dagen, en het zijn wilde feesten. Hij rijdt. Meestal vertrekt hij gelijk met mij, zo rond een uurtje of drie in de ochtend...Alleen hebben we allebei een ander pakje aan.... :P
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Dus wacht ik even met de borstels totdat ik wat meer mannelijke spieren in de tent heb
Dat is wel duidelijk, een man zal niet zo gauw zoiets van andere mannen zeggen. :wink:
 

Lexia

  • #10
Nope.

Ik kan veel, ben niet bang uitgevallen, maar vanaf zaterdag speelt mijn rug goed op. Vroeger veel met witgoed en zo gerotzooid, als bijklus. Repareer zo'n beetje alles, behalve als mijn multimeter nodig is. Die is helaas overleden. Verder heb ik wel alles wat je van een klusser verwachten mag op het gebied van huis, auto, boot, trekker...En anders leer ik het wel van mijn maten :D

Ik zit liever met mijn handen in de dreumex dan in een potje creme, mijn lijf heeft meer hydroliek-olie dan bodycreme gezien. :lol: Maar ben wel een vrouwtje van 165 met 55 kg...En dan heb ik meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke..ze snappen het niet, de batmutsen...

Zelfredzaamheid is een deugd.. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu