Miele w2203 - storing --- & Spoelen LED

IPanini

  • #1
Hallo beste allemaal,

Hebben een Miele w2203 wasautomaat met storing.
- Machine neemt in enkele stappen water
- (probeert) vervolgens links & rechts te draaien
wanneer de motor trekt, zie je de trommel een weinig links of rechts bewegen, en de spoelstop led flikkert daarbij aan.
- vervolgens gaat machine in storing, en afpompen

Machine kan wel zwieren...(??)

Gezocht op dit forum, en vermoeden dat mogelijk de koolborstels schuldig zouden kunnen zijn.

Opgengemaakt en gedemonteerd.
Gezien het aantal jaren en draaiuren zou ik niet verbaasd zijn als de koolborstels op zouden zijn.
Ik lees hier op het forum dat ze zo'n 3 cm zouden moeten uitsteken.
Zie foto bijgevoegd. Ik betwijfel of deze koolborstels slecht zijn.

Graag jullie advies? Zijn er andere dingen die ik kan controleren?


Alvast bedankt,

Erwin

 

Mark1980

  • #2
Hoi er staat in de titel dat het spoelen led knippert en in je verhaal het spoelstop ledje maar zo te zien ligt het niet aan de koolborstels die zien er nog goed uit waarschijnlijk is het een motor op print probleem.

Gr Mark.
 

IPanini

  • #3
Hallo Mark,

Bedankt voor je reactie.
Heb intussen de koolborstelunit terug gemonteerd. Geluid verschilt nu een beetje..
Maar inderdaad, NA de storingsstop brandt de spoelstop LED, maar voordat de machine in storing gaat flikkert de spoelstop LED terwijl de spoelstop LED continu brandt. In dit geval draait de trommel niet rond. Dus mijn interpretatie was dat het extra flikkeren van de spoelstop LED een bijkomende storings indicator was.

Heb hier nog een verwijzing gevonden naar de 'tacho' sensor, echter deze kan ik niet vinden...

Op dit moment machine terug gemonteerd en draait. Maar ik verwacht dat de storing terug zal opduiken..

#edit#
Inderdaad, machine terug in storing..
Wie heeft er nog andere ideën?

Erwin
 

Mark1980

  • #4
Hoi de wasmachine is nog niet zo oud u heeft er niet tot 10 jaar garantie bijgekocht dan anders zou ik de miele opbellen en vragen wat het probleem kan zijn.

Gr Mark.
 

Monteur Bert

  • #5
Draait de trommel vrij rond? Kun je met de hand proberen.

Wat als je de machine alleen laat centrifugeren?
Of een andere korte programma's laat uitvoeren? Spoelen?
Misschien is daar enige logica uit te halen?

Die spoelstop is waarschijnlijk een "einde programma" en hoeft niets met de oorzaak van doen te hebben.
Maar ik zou er ook niet teveel aan doen: (deels?)garantie! Bert.
 

Co de Witgoedman

  • #6
Deze machine komt ongeveer uit 2002........dus er zit geen garantie meer op.
Vermoedelijk een defecte stuurelectronic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu