Miele w 715 doet niets meer

Benbenr

  • #1
Ben nieuw op dit forum, wist niet dat het bestond, ben er via google op terecht gekomen. Doe veel dingen zelf maar kom niet overal zelf uit. Dus hoop ik dat ik hier hulp vind.

M'n wasmachine miele w738 is er mee gestopt. Van het ene op t andere moment geen reactie meer op de aan/uit knop. Het AAN lampje brandt niet. Dus heb ik de deurschakelaar gecontroleerd of deze misschien defect was. Het knoppenprintje (vijf witte en de gele) heb ik vervangen, omdat deze een aantal jaren geleden een defect had bij de aansturing van de deurschakelaar en wat we toen met een draadje opgelost hebben. Dit printje was toch al gaar dus om dit uit te sluiten deze maar vervangen. Maar nu doet hij het nog niet.

Als ik nu de AAN knop indruk gaat het AAN lampje niet branden. Ook de lampjes van de keuzedraaiknop branden niet. De knoppen van het printje wat ik vervangen heb hebben ook een lampje en deze branden wel als je de knop indrukt. Ik heb spanning gemeten tot aan deze print en dat is in orde.
op de printplaat in de deur is een licht knetterig geluid te horen, een speol of id
koolbostels zijn nog niet vervangen Wie heeft er een idee?
 

Piet48

  • #2
Dat knetterend geluid uit het deurprintje klinkt toch niet gezond.
Als de deurschakelaar niet werkt dan doet de machine het niet.

Gr. Piet
 

Benbenr

  • #3
Deurschakelaar is door te verbinden ( is dus niet stuk). , dan nog geen reactie op de machine
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mogelijk een relais verbrandt ?
 

Benbenr

  • #5
Koolborstel zijn nog 16 mm lang
relais, zit die op de printplaat in de deur op hpoogte van de trommel??
 

Filimatt

  • #6
Er zit een slecht contact op de printplaat van de vermogen module , meestal aan een grote ronde spoel in het rood , daar eens kijken , is een normaal probleem bij miele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu