Miele voorlader stopt in programma.

Lexpeeters

  • #1
Heb het volgende probleem met een miele voorlader, type weet ik zo even niet uit m,n hoofd (app. is van een tante van me) zal ik zsm even neerzetten hier.

Eerst ging tijdens programma watertoevoer ledje knipperen, bleek dat 'ie te langzaam water pakte.
Na vervangen van dat waterinlaat onderdeel waar de slangetjes van de zeepbak heengaan pakte die weer normaal water (kwam eerst maar zeikstraaltje in de zeepbak en ging nu stuk harder)

Maar nu stop app. er op een bepaalt punt in het programma helemaal mee, moet nog even nakijken wanneer precies...

Iemand idee wat dit wezen kan? waterstop die niet genoeg doorlaat en machine laat stoppen of iets in de electronica?

groeten, Lex
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het is belangrijk te weten wanneer de machine precies stopt.
 

Lexpeeters

  • #3
Heb het typenr inmiddels, gaat om een Miele V8850 uit '96

Ben er bij blijven zitten, app. lijkt elke keer te stoppen vlak voordat deze moet gaan spoelen.
Als je het app. dan handmatig op spoelen zet begint 'ie soms wel en soms niet.

Nou kreeg ik ook de tip dat de pressostaat kapot kon zijn? waar zit deze?

gr. Lex
 

Piet48

  • #4


Dit is een pressostaat, het zit ergens boven de kuip en is met een slangetje verbonden met onderkant kuip.
Als je er op blaast dan hoor je klikken, kan meerdere keren heen en terug zijn .

Gr. Piet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Wees voorzichtig met blazen, iets te hard en hij is kapot of registreert niet goed meer.

Kijk ook even naar de capaciteit van de afvoerpomp, hang de slang in een emmer op dezelfde hoogte als de afvoer, als er geen volle straal uit komt dan is waarschijnlijk de afvoerpomp niet goed meer of de filter is verstopt.
Controleer voor de zekerheid dan ook of er speling op de as van de afvoerpomp zit, zit er speling op dan moet de pomp vervangen worden.
 

Lexpeeters

  • #6
Ben er inmiddels achter waar het 'm inzit.
De machine heeft een slang met een waterslot, die slang zit in de machine op de waterinlaat waar ook het stekkertje uit die zelfde slang opgeklikt zit.
Nu heb ik een gewone slang daarop aangesloten en nou maakt de machine het programma gewoon af.

kan het zijn dat het waterslot kapot is of de electronica daarvan (omdat dat stekkertje ook op de waterinlaat zit)

gr. Lex
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Het waterslot kan best defect zijn, daar lijkt het ook op, ze zijn niet uit elkaar te halen om ze te repareren of na te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu