Miele T455C wordt heet, slaat niet af

JieBie

  • #1
Onze ca. 20 jaar oude Miele wasdroger (T455C) wordt wel warm, maar slaat sinds niet meer af c.q. het programma blijft verwarmen.
Drogen via het 20 minuten programma lukt wel; dan slaat hij wel af.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Thermostaat/draaiknop unit?
Als de thermostaat de oorzaak zou kunnen zijn, waar kan ik die vinden en kan ik die dan doormeten?

Bvd
John
 

HarryO

  • #2
Kies eens voor Strijkdroog, werkt dit wel goed?
 

JieBie

  • #3
Dag Harry,

Da's nou ook wat..... de instelling 'Strijkdroog' (die we overigens nooit gebruikten), doet het wel.
Wat moet/kan er gebeuren om hem ook op 'Kastdrook+' goed te laten functioneren?

Bvd
John
 

HarryO

  • #4
Bij strijkdroog blijft de was relatief nat.
Bij kastdroog en kastdroog+ word er een echte vocht meting gedaan.
Hij denkt dus dat het wasgoed nog te nat is en blijft net zo lang door gaan totdat de ingestelde droogte bereikt is.
Dan gaat het programma pas verder.

Zijn meerdere oorzaken mogelijk:

Verwijder boven blad: je zie op de trommel nu een sleep contact die over de trommel heen schuift. Maak deze schoon en maak de overgang tussen de 2 strippen en de trommel ook schoon.
De droger meet de weerstand tussen deze 2 strippen. Bij te lage weerstand is het wasgoed dus nog "nat"

Maak de binnenkant van de trommel schoon met azijn, vooral de overgang tussen trommel en wasribben, dit zijn de werkelijke voelers.

Maak de condensor (= het blok onderin) goed schoon onder de douche en maak alles wat je in die ruimte ziet ook goed schoon.
Als het condens vocht niet snel genoeg weg kan blijft dit circuleren en droog je dus met natte lucht, ook dan blijft hij door draaien.

Als dit niet de oplossing is dan moet de machine verder open.
Verwijder de schroeven rond de deur opening en achter de waterbak.
Als het goed is kun je nu het gehele front naar rechts open draaien. Mogelijk zitten er nog wat schroeven of veer beugels bij het front of onder bij de condensor.
Links achter zit de condensor pomp. Maak deze + de slangen hiervan schoon.

Voor meer technisch info:
Service manual van een ander model maar de basis is gelijk.
Site is traag, even wachten en dan rechts onderin kiezen voor "Get Manual"
 

JieBie

  • #5
Beste HarryO

Dank voor je aanwijzingen. Ik ga er mee aan de gang en zal het resultaat hier melden.

Grt.
John
 

JieBie

  • #6
Harry,

Nogmaals bedankt voor je adviezen.
Ik heb ze uitgevoerd, maar helaas.... het is niet gelukt, de droger blijft doorgaan en wordt ontzettend heet. Omdat ik niet langer het risico wil lopen dat er brand ontstaat als we hem per ongeluk vergeten op tijd uit te zetten, heb ik een nieuwe Miele wasdroger (met warmte pomp) aangeschaft. Als die
Miele -net als de vorige- ook 22 jaar mee gaat, dan mag ik niet mopperen.

Vr.grt.
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu