Miele T4223c droger na 20 minuten enorme bromherrie

Ton126

  • #1
Hallo

ik heb een probleem met een Miele condensdroger waar ik niet zo goed raad mee weet.
na een minuutje of 20 begint de droger herrie te produceren. eerst lichtjes aanlopen met de trommelomwenteling. daarna een continue geluid.
geluid is een lage bromtoon, alsof de hele trommel aan het resoneren is. voorpanelen rammelen ook lekker mee, stopt door je hand erop te leggen.
het brommen verergert als ik de droger een beetje kantel. en het geluid wordt soms minder als je hard tegen de deur aanduwt.

ik vind het een lastig probleem omdat ik de koude trommel met de hand lichtjes kan ronddraaien, en ik zie of hoor niks aanlopen.


kent iemand dit probleem, of kan iemand mij op de goede weg helpen


voorgeschiedenis van het apparaat is niet goed bekend, ik heb 'm pas als 2e handsje in gebruik genomen van een "bij mij deedtie het goed" verkoper (en direct knalde de clixon eruit omdat vrouwlief een filter was vergeten schoon te maken. zou door oververhitting wat kaduuk gegaan zijn? )

bedankt

Ton
 

Piedro

  • #2
Vaak als de groger warm wordt,blijft het filt tussen de trommel en de voorkant.
dus koud wil de trommel draaien en warm niet.
Droger begint te brommen en houdt even later op.
succes
 

Ton126

  • #3
Ik heb de zijkant en bovenkant erafgehaald en toen de droger aangezet.

het begon na een tijdje weer te resoneren.
en ik zag dat af en toe de trommel stilstond! de riem slipte over de motorpoelie.
even geprobeerd: de trommel liep toen erg zwaar.

riemspanner functioneert, riemspanning voelt goed.

dus ergens looptie aan.

Vaak als de groger warm wordt,blijft het filt tussen de trommel en de voorkant.
dus koud wil de trommel draaien en warm niet.
Droger begint te brommen en houdt even later op.
ik begrijp het niet helemaal, maar kan het vilt aan de voorkant het probleem zijn?

hoe kan ik dat zien, of controleren, of verhelpen?

kan ik de afdichting losser maken of zo? want wat zou er dan anders moeten zijn t.o.v. een goede afdichting?
kan de afdichting aan de achterkant ook nog zwaar lopen?

bedankt
 

Piedro

  • #4
Als de droger warm is en stil staat niet meer met de hand wil draaien, is het vilt aan de voorkant tussen de trommel en de voor kant vet.
Dus begint te plakken, dit komt meestal door vettig heid in de kleren.
Dus voor kant er af draaien eventueel vilt er uit in elkaar en proef draaien.
Dan moet hij goed zijn ,nieuwe bestellen en monteren.

gr PP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu