Miele T277C wasdroger maakt lawaai

Hoorn

  • #1
Onze Miele condenswasdroger T277C, maakt een beetje lawaai.
Het geluid is alleen hoorbaar als de trommel draait (logisch?).
Als hij van richting veranderd dan hoor je een soort gillend geluid.
Waar komt dit vandaan? Is er een aandrijfsnaar niet goed meer?

gr
Marco
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Meestal komt dat geluid van de glijblokjes waar de trommel op draait, spuit een beetje siliconenspray tussen trommel en casco van de machine.
Even wachten met aanzetten i.v.m. brandbare stoffen uit de spuitbus.
 

Hoorn

  • #3
Ik heb vandaag ontdekt dat als ik de trommel draai dat er een licht gierend geluid uitkomt en dan een lichthoorbaar bonkje die de trommel aangrijpt (tis moeilijk te omschrijven). Het is geen schuivend geluid, meer een soort van versnellingsbak, heb ik het idee.

Alvast dank voor de info en hulp
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat bonkje ontstaat doordat de motor begint te draaien, na jaren treedt er wat slijtage op.

Meestal wordt het gierende geluid veroorzaakt door de glijblokken, heel enkel door een versleten aandrijfriem.
 

Hoorn

  • #5
Ik heb de kast vandaag opengemaakt en hoorde dat geluid bij de elektromotor vandaan komen. Er zit een klein v-snaartje naar, ik denk, een vertragingskast en dat die versleten is.
Iemand nog ideeën? Hoe duur is vervanging ongeveer?

gr
Marco
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Een onderdelenwinkel kan u vertellen hoeveel de snaar kost.
 

Hoorn

  • #7
De snaar is in prima staat, de motor lijkt mij ook goed maar zit nog een soort vertragingskast tussen en die maakt ene vreemd geluid.
 

Hoorn

  • #8
Toch maar een montuer laten komen.
Heeft de kast opengemaakt en de boel nader bekeken.
Ventilatorkast opengemaakt, blikt het geluid van de andere kant te komen van de elektromotor, daar schijnt een soort omkeerkoppeling te zitten en die is dus versleten.
Reparatie zou duur uitgaan pakken. Hebben een andere dorger besteld. Einde Miele verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu