Miele Softtronic W162 - trommel scheef /gruis buiten trommel

Roanmw

  • #1
Het betreft een bovenlader.

Twee symptomen na laatste wasbeurt:
- trommel lijkt iets scheef te hangen/ verplaatst te zijn, want de kleppen lopen aan één kant aan tegen de buitentrommel - was daarvoor niet.
- gruis in wasmachine.

Ik dacht misschien een (gedeelte van) een lager kapot gedraaid. Heb beplating van wasmachine afgehaald maar kijk nu aan tegen gietijzeren constructie (lagerkruis) waar de "buitentrommel" in hangt. Ik denk dat ik in de buiten trommel moet zijn om dat lager te vinden, maar het lijkt nogal een klus om alles uit elkaar te halen, als dat überhaupt mogelijk is. Iemand tips?
 

Tineke23

  • #2
Ik heb precies hetzelfde probleem, weet jij al wat er bij jou aan de hand is? Ik heb alleen een ander model, de novotronic W110
 

Roanmw

  • #3
Hoi Tineke,

Wat er precies aan de hand was weet ik niet maar na wat speuren op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik het zelf moest gaan verhelpen het me te veel werk en tijd zou kosten, en dat het uitnodigen van een Miele reparateur met weinig kans op succes (mijn inschatting) wat te duur zou worden. Ik heb dus gekozen om een andere wasmachine te gaan kopen. Deze was wel al tien jaar oud, al had ik gehoopt dat hij langer mee zou gaan.

Succes ermee.
 

Tineke23

  • #4
Bedankt voor je antwoord! ik heb toch besloten de Miele monteur te laten komen om daarna te beslissen of ik hem laat repareren of om ook een nieuwe te kopen. Zal ik je nog laten weten hoe het is afgelopen?:wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Hoe een storing is opgelost is altijd fijn te weten. :wink:

Waarschijnlijk is er bij uw machine een lager kapot.
 

Co de Witgoedman

  • #6
Oorzaak is simpel: de trommel aspoten, die 3poot die u ziet in de trommel, is gescheurd en hierdoor is de trommel uit balans.
De reden hiervan is het gebruik van vloeibare zeepmiddelen en het nalaten van 2x kookwas intensief per maand.
In praktijk is dit een afkeur van het apparaat.
Jammer, want door een goed wasmachine gebruik had dit voorkomen kunnen worden, dus vaker en regelmatig 95 graden wassen.
 

Tineke23

  • #7
:( Wasmachine blijkt total loss te zijn. Net is de Miele monteur langs geweest en die heeft geconstateerd dat het binnenkruis gebroken is en het niet meer de moeite waard is om de machine te maken. De monteur zei dat het regent van dit soort klachten sinds met vloeibaar wasmiddel op lage temperatuur wordt gewassen; het vloeibaar wasmiddel blijft kleven aan het binnenkruis waardoor dit wordt aangetast. Beter om regelmatig op hoge temperatuur te wassen en om waspoeder ipv vloeibaar wasmiddel te gebruiken. Binnenkort dus maar naar de winkel om een nieuwe uit te zoeken!
 

Tineke23

  • #8
Lees nu pas de reactie van Co, je hebt dus gelijk! Zal bij mijn nieuwe wasmachine daar goed op gaan letten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu