Miele Novotronic W 825 doet helemaal NIETS

Gepka

  • #1
Mijn Miele doet echt niets, het is alsof stekker er niet in zit. Is wel zo, contact is gecheckt. Hij valt ineens uit. Dit is tweede keer, vorige week tijdens de was een keer. Monteur geweest, alles doorgemeten, prima, en ineens deed hij het weer. Ik heb (erg blij) twee wassen gedraaid, no problem. "In rust" erna, ik had hem aan laten staan, dus één lampje brandde, viel hij weer uit. Nu heb ik weer stekker en zo gecheckt. maar no go. Met twee lieve, lieve bedplassertjes in huis word ik een beetje benouwd... :(
Wat kan dit zijn????
 

HarryO

  • #2
Er zijn veel oorzaken mogelijk, varierent van los contact tot defecte netfilter, schakelaar of elektronica module.
In de machine zit een schema.
Volg de 230V en kijk waar je hem kwijt bent.
Wat redelijk vaak voor komt zijn slechte verbindingen op de printplaat waar de drukknoppen op zitten en dan met name bij de 2 dunne (gele ? draadjes)
Om hier bij te komen moet je de 3 bouten rond de deuropening, 2 schroeven achter de zeepbak en een beugel/veer of schroeven achter de plint verwijderen.
De gehele voorkant kun je dan naar rechts open draaien.
Wees voorzichtig met het doorsolderen van de print met de schakelaars, een deel van de contact punten valt in het schakel mechanisme als ze los raken.
 

ChrisHotgroove

  • #3
Zo makkelijk kan het zijn:

Googelen: "[Merk/type] doet niets meer"
Eerste hit aanklikken
Een 7 jaar oude tip van Harry0
Gewoon doen wat er staat
Gebruik daarna je ogen, je gezonde verstand en je gereedschap
En...
Hij doet het gewoon weer
Harry0 bedankt
En ook een beetje eer naar de vragensteller
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu