Miele Novotronic V8500 (W832)

Daftman

  • #1
Het probleem betreft hier een Miele wasmachine de Novotronic V8500 (W832)

Het lampje van spoelen 1-2 begint te knipperen zodra het programma daar is aangekomen (na 20~30 sec ongeveer).

Het water loopt de trommel terwijl het [hoofdwas] lampje brandt.
Dan wanneer de waterniveauschakelaar omschakelt begint het lampje van [spoelen 1-2] snel te knipperen enkele seconden niet en daarna weer snel knipperen.

Eerst water er eens uit laten lopen via kleine deurtje onderin. Niets bijzonders. Het filter was schoon en het water was licht verwarmd.
Daarna nog eens geprobeerd een was te draaien en weer liep hij vast.

Toen de was eruit gehaald zonder leeg te laten lopen en kwam er achter dat het water onder stroom bleek te staan.

Toen heb ik de wasmachine uit het stopcontact gehaald. Weer leeglaten lopen via het kraantje links onderin.

Op aanraden het verwarmingselement gecontroleerd. Deze bleek inorde te zijn.
Waterniveauschakelaar gechecked. Slangetje schoongespoeld maar kwam ook niet verrassend veel uit.
Gecontoleerd of centrifugeren nog werkt (wat zou betekenen dat de koolborstels op zijn wanneer dat het niet zou doen) Dit werkt in iedergeval nog.

NB.: Geaarde stopcontacten zijn helaas geen optie in dit appartement.
Wat houdt dat snel knipperende [spoelen 1-2] lampje in?
En wat te doen om dit probleem op te lossen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Geaarde stopcontacten zijn helaas geen optie in dit appartement.
Er is wel een andere optie, vandaag of morgen valt er iemand om doordat zij/hij onder spanning komt te staan.
Een aarding bij gebruik van apparaten met een rand-aarde stekker is al vele jaren verplicht, dat geldt ook voor u.
Bij een koop appartement de VVE inschakelen, bij huur de verhuurder inschakelen, er moet zo snel mogelijk een aarding aangebracht worden.
 

Daftman

  • #3
Ik ben me daarvan bewust, maar ze zijn gewoon niet aanwezig.

Ik baal er ook van, maar binnen een maand verhuis ik hier weg. Ik heb het ook aagegeven bij de verhuurder, maar waarschijnlijk gaan ze ermee bezig in de periode dat ik hier weg ben en tot de nieuwe huurder erin komt.

Toch bedankt voor de reactie!

(aanvulling op 1e post. Wanneer stekker in stopcontact zit, staat er stroom op de machine. Of de machine nu aan of uit staat. Zou dit kunnen betekenen dat de motor een kortsluiting maakt omdat de melding zich voordoet bij spoelen 1-2??)
 

Tommy-ON3TD

  • #4
Ik denk eerder aan een fout op de motor.
Aangezien eerst je pomp werkt, dan je water inloopt en dan zou de machine moeten draaien...

Check toch even de koolborstels ?
 

Daftman

  • #5
Poeh. Ik zou graag de koolborstels controleren, ik kan alleen niet vinden hoe ik daarbij kom.

Al paar dingen afgezocht. Al wel gelezen dat de machine dan op zijn kant moet, maar wat daarna?

Hier misschien een suggestie hoe ik bij de koolborstels kom?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Mijn suggestie is een (plaatselijke) monteur in te schakelen.
Als u niet weet waar de koolborstels zitten wordt het niet wat. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu