Miele Novotronic filter problemen

Edwin_utrecht

  • #1
Hallo,

mijn Miele wasmachine slaat af bij het spoelen/ centrifugeren. Het verklikkerlichtje (zoals de gebruiksaanwijzing het noemt) controle gaat knipperen.

Ik heb meerdere malen het filter losgedraaid en gekeken of er iets verstopt zat. Kwam echter alleen een haarelastiek van mn vrouw tegen en een ander elastiekje om het filter, die ik beide heb verwijderd.

De wasmachine start wel weer opnieuw, maar zodra de filter moet gaan werken, gaat het lampje knipperen. De filter maakt ook wel wat geluid, dat ik niet eerder heb gehoord.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Bedankt@

Groet, Edwin
 

HarryO

  • #2
Kun je het schoepje van de pomp ( dus achter het filter) spoepel rond draaien in beide richtingen?
Voel ook met je vinger in de beide gaten aan de zijkant van het pomphuis of hier zoms wat in zit.

PS: graag type nummer zoals in de deur rand staat ook even vermelden.
 

Edwin_utrecht

  • #3
@ Harry
Type W830

Het schoepje van de pomp heb ik er ook al eerder afgehaald en lijkt goed beide kanten op te kunnen draaien. Wel zit er wat kalkaanslag aan de rand van het huis waar ie in draait, maar dit lijkt geen effect te hebben op het kunnen ronddraaien.

De gaten die ik heb gevoeld (eentje voorin, en eentje achterin bij het schoepje) zijn vrij van obstructie voor zover ik erin kan.
 

HarryO

  • #4
Als je kiest voor afpompen (zonder wasgoed en water er in) gaat hij dan ook afpompen? Kijk even of je het schoepje dan ziet draaien.
Als de machine leeg is kan hij dan wel centrifugeren?
 

Edwin_utrecht

  • #5
Het is een Miele V8830 en aan de binnenkant van de deur staat bij type W830.

Ik heb m laten pompen zonder wasgoed erin en zonder water. Het filter had ik eruit zodat ik naar het schoepje kon kijken, die deed het prima.

Ook het centrifugeren erna was geen enkel probleem.
 

HarryO

  • #6
Zet hem aan het begin van het spoel programma. (zonder wasgoed)
Laat hem dan z'n programma afmaken en kijk wanneer hij er dan mee stopt.
Als hij er mee stopt, hoeveel water staat er dan in?
 

Edwin_utrecht

  • #7
Harry, ik heb nu een miniwas 40 graden gedraaid, ik kan de machine namelijk niet handmatig aan het begin van het spoelprogramma zetten. De hele was gedraaid zonder was erin en tot m'n verbazing heeft de hele was afgedraaid.

Ik probeer het nog eens met was erbij, kijken of het probleem er dan nog is.
 

Edwin_utrecht

  • #8
Met was erbij miniwas gedraaid en deze deed het prima. Daarna een 'normale' wasbeurt gedraaid en ook deze deed het goed. Het probleem lijkt dus opgelost, misschien dat ik over een paar dagen weer terug ben hier :)

Bedankt!
 

Pap

  • #9
Laat hem ook maar een keer max temperatuur draaien ruimt een boel rommel op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu