Miele Meteor W715 watersloten

Roelof999

  • #1
Ik heb het idee dat onze Miele traag water inneemt. Totaan watersloten in machine komt er een fikse straal uit de kraan. Laat ik het water door de watersloten lopen, dan blijft er een zeer matig stroompje over.

Vraag: hoeveel sloten gaan er open bij het waterinlaten? er zitten er drie, waaarvan twee (voor- en hoofdwas?) in serie zijn grschakeld met het slot aan het begin van de slang bij de kraan. wanjneer gaat het derde (bovenste) slot open? is die voor wasverzachter?

Om het meest gebruikte slot uit te sluiten als veroorzaker van de matige waterstroom, heb ik de aansluiting (electrisch en slangen) omgewisseld. Dat leverde wel meer water op, maar niet wat ik me ervan herinnerde.

Kan het zijn dat het derde (bovenste) slot stuk is?
 

HarryO

  • #2
Het 3de slot is voor de was verzachter.
Zie ook het schema in de machine.
Y1 is voorwas, Y2 is hoofdwas en Y3 is wasverzachter.
Ik weet niet hoe het ventiel van de Aquastop heet, Y12 of Y40.
(Miele gebruikt ook S ipv Y)
Tijdens de laatste spoelgang gaat Y3 samen met Y2 open.

Als je voor het 3 voudige ventiel wel voldoende waterdruk hebt, dan zit er prut in het filtertje in het ventiel zelf.
Mogelijk kun je deze er uit halen.
Anders het ventiel demonteren en in de week leggen in azijn. Zorg dat de 3 spoelen wel droog blijven.
Werkt dit niet dan is het ventiel defect, sommige modellen kunnen uit elkaar.
Wat is het onderdeel nummer van het 3 voudige ventiel?

PS: noteer duidelijk hoe de draden en slangen hebben gezeten en let zeer goed op hoe de rubbertjes zitten anders krijg je lekkage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu