Miele droger plaatsen op miele wasmachine

Marc100

  • #1
Ik heb een miele wasautomaat waar ik een miele droger op wil zetten.
Nu kan ik aan een tussenstuk komen van een andere miele wasmachine, maar ik heb geen idee hoe deze vastzit en dus ook niet hoe ik hem moet verwijderen en monteren op mijn eigen wasmachine.
Het lijkt erop dat de bovenkant van de wasmachine eraf moet en vervangen moet worden voor dit tussenstuk.
Voordat ik iets sloop zou ik graag wat advies willen.
 

Tommy-ON3TD

  • #2
Afhangkelijk welk tussenstuk het is.
Het ene schroeft er bovenop, het andere vervangt het deksel van je machine.

Wat is de reden voor het stuk ?
De machines kunnen zonder probleem gewoon op elkaar gezet worden...

grts
 

StefanD

  • #3
Ik zou ze zeker niet los boven op elkaar zetten. Door trillen van de wasmachine heb je grote kans dat de droger er op een gegeven moment vanaf valt. Bij mijn Miele moest inderdaad de bovenplaat van de wasmachine vervangen worden door het tussenstuk.
 

Tommy-ON3TD

  • #4
Niks van aan, nog nooit meegemaakt, tenzij mevrouw er 1 badkamermat in flikkert op 1400 toeren, maar dan kan je zelf op de machine zitten en "yipikayee" schreeuwen...
 

StefanD

  • #5
Bijzonder onverantwoord advies :(
Ik heb zelf ook nog nooit een auto-ongeluk gehad en toch doe ik altijd een gordel om.
Je kleuter van 3 zal maar net voor de wasmachine staan op het moment dat de droger er wel vanaf valt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Niet overdrijven, ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat een droger van een wasmachine is gevallen.
Als de wasmachine stabiel staat is dat vrijwel onmogelijk.
 

Ronald41

  • #7
Ze maken die tussenstukken niet voor de lol lijkt me.

De kans is altijd aanwezig dat de droger er af valt dus het zou fijn zijn als de topicstarter antwoord krijgt op zijn (technische) vraag.

Gr Ronald.
 

StefanD

  • #8
Uit een Miele gebruiksaanwijzing:

Was-droogzuil
U kunt een Miele-droogautomaat op een Miele-wasautomaat plaatsen.
Daarvoor is een tussenstuk (WTV) nodig. Dit is na te bestellen bij de Miele-vakhandel of bij de afdeling Onderdelen van Miele Nederland B.V.
Het tussenstuk moet door een vakman / vakvrouw worden gemonteerd.
 

Eye_in_the_Sky

  • #9
Ik zo'n tussenstuk met zo'n uittrekbare plank. Staat tussen een AEG Wasmachine en AEG droger. Past prima. Is te koop in de bouwmarkten.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #10
Bij mij staat een Miele droger al meer dan 10 jaar op een Miele wasmachine.
Ook bij voluit centrifugeren beweegt de droger geen millimeter.
Wel de wasmachine even goed waterpas zetten.
 

StefanD

  • #11
Ik ben overtuigd: bij mij staat de boel ook behoorlijk stevig. Dat tussenstuk kan op Marktplaats, tesamen met de rookmelders en aardlekschakelaars, want ik heb nog nooit brand of een aardlek gehad.
 

Tommy-ON3TD

  • #12
StefanD , vertel mij eens welke proffesionele ervaring je hebt in deze sector ?
Ik zeg met 100% zekerheid dat een droogkast nooit van een wasmachine afflikkert.
Het tussenstuk is voor 3 doeleinden, ten eerste geen zichtbaar stof tussen de machines, ten tweede bij sommige tussenstukken heb je dan een schuif, en ten derde commercieel een mooie zet.

Tommy
 

Black Knight

  • #13
Wij hebben lange tijd zo een tussenstuk gehad, en dat zat over de bovenkant van de wasmachine heen, en had een rand waar de droger in stond. Heeft 7-8 jaar perfect gewerkt. Inmiddels is de droger verhuisd wegens gebrekkige luchtafvoer.

Zou ze zeker nooit zo op elkaar zetten, zie de wasmachine hier soms toch eens schudden (lakens of overalls die samenklitten)
 

Tommy-ON3TD

  • #14
Ik zit nu al een tijd in het vak en heb het er even met de "anciens" in het vak over gehad.
Nog nooit heeft er iemand meegemaakt dat een droogkast er af valt ...
De machine mag trouwens schudden wat ze wil, het geheel blijt mooi op elkaar staan...
 

Tiho

  • #15
Ik heb een Bosch op een een AEG staan, heb je daar verlooptussenstukken voor? Zonder gekheid, elke bovenkant heeft toch een opstaande rand en de pootjes vallen daar gewoon tussen ook al is het misschien maar 5 mm. hij zal er toch niet uitspringen. Ze maken immers gelijktijdig dezelfde beweging.
 

Black Knight

  • #16
Ons tussenstuk was een niet merkgebonden stuk. Bij ons was het een AEG droogkast op een Bauknecht wasmachine
 

StefanD

  • #17
Zanussi: Uw handelaar kan u een speciale verbindingsset leveren, waarmee u de droger veilig op uw wasautomaat kunt plaatsen. Dat bespaart u aanzienlijk ruimte.

Electrolux: If the tumble dryer is placed on top of a washingmachine, it is compulsory to use the stacking kit

General Electric: Do not stack the tumble dryer on top of other appliances without the correct stacking kit.

Het lijkt erop dat veel mensen hier deze adviezen in de wind slaan. Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik vind het niet bij dit forum passen om mensen te adviseren zich niet aan de veiligheids-instructies van een fabrikant te houden.
 

Tommy-ON3TD

  • #18
Nogmaals de vraag: wat is je eigen proffesionele ervaring op dit gebied ?
Je citeert enkel letterlijk wat je leest.
Op een Amerikaans zakje tijgernoten staat ook dat je het zakje niet moet opeten.
Ik zeg je dat door iedereen de machines los op elkaar staan en dat ze er niet afvallen. Je hoeft de mensen geen schrik aan te jagen.
 

StefanD

  • #19
Ik heb geen professionele ervaring met witgoed. Verder is mijn mening, gebaseerd op het advies van fabrikanten en eigen ervaring wel duidelijk.
 

Tommy-ON3TD

  • #20
Mijn garage vertelt ook dat je om veiligheidsredenen enkel hun banden en hun ruitenwissers kan gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu