Miele droger draairichting verandert niet

Krossi

  • #1
Hallo
ik heb een miele novotronic t452 en sinds kort komen grote dingen zoals lakens er als een bal uit. ik heb het bovendeksel eraf gehaald en zie dat de trommel maar in een richting draait. hij stopt wel af en toe maar gaat dan weer de zelfde kant op.
wat kan dit zijn?

groeten klaas
 

Monteur54

  • #2
Relais op de print in de deur
 

Krossi

  • #3
Hallo

ik heb even gekeken maar zou je iets uitgebreider kunnen uitleggen waar de printplaat zich bevindt? ik zie wel een printplaatje voor de controlelampjes en vlak daarnaast zit de draaischakelaar. daar heb ik geen relais kunnen ontdekken. wel zit er aan de achterkant van de schakelaar een vierkant bruin kastje met twee draden aan de onderkant. is dat hem misschien?

groeten klaas
 

Monteur54

  • #4
De voorkant open maken door de schroeven los te draaien en dan zit er in de deur achter het deurslot een print midden van de deur
 

Krossi

  • #5
Hallo

dank voor je geduld....
heb nu de printplaat gevonden, welk relais nu te vervangen? als je voor de machine staat draait de trommel rechtsom, wordt dat op de printplaat ook zo bekeken? of moet je met je rug naar de machine staan?
relais zijn los verkrijgbaar bij bv. een handyman?

alvast dank en groet klaas
 

Monteur54

  • #6
Vernieuw ze alle twee zo duur zijn die niet en naders voel op het beschermde deel van het relais welke er klikt
weet zo niet welke van de twee het zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu